Definer ordet Gadebil...

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#81 Indlæg af Ravnen »

Havneren skrev:Egentligt også min holdning - Så er det op til den enkelte hvad vedkommende har boller til at køre med i dagligdagen.


Lyder meget simpelt, men er det ikke den holdning Benjamin hele tiden har dyrket? og som har skabt den situation vi har nu med 1000 definitioner og ingen sikkerhed... Personligt kunne jeg nok leve med det og den personlige-/bilens sikkerhed kan jeg jo selv stå for, men hvad med dem der ikke kan styre det, især på sikkerheds området... Tror at det bliver nødvendigt med en form for styring og nogle definitioner på de forskellige niveauer...
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Brugeravatar
ladathomas
Senior Medlem
Indlæg: 289
Tilmeldt: 07 nov 2004, 10:32
Geografisk sted: køge
Kontakt:

#82 Indlæg af ladathomas »

det er meget simpelt

hvad angår dhb har der ikke været mange gadebiler med siden 2003
min ejen var en gadebil i 2004 kørte selv der til og hjem
der skal så siges den kun var med luftfilter på

2005 var den ikke en gadebil
trailer over og hjem udstødningen larmade af h til så det kan mand ikke kalde gade bil

2006 var det en gadebil kørte i den ver dag på arbejde og andre stader kørte godt nok til dhb på trailer men af den siple årsag jeg også skulle havde min lada med som ikke var en gadebil og den eneste tralier jeg kunne finde var en 2 bils så kunne den lige så godt komme med op på

2007 var jeg ikke til dhb da jeg ikke gider det cikus mere

2008 kommer jeg nok, med en lada som langt fra er gadebil men kommer også kun i show klassen den jeg så vil kalde udviklingsklassen
1000 hk er hejmme
( 6 biler :=) )
john 406 turbo
Medlem
Indlæg: 110
Tilmeldt: 30 mar 2005, 17:41

#83 Indlæg af john 406 turbo »

Tror lige jeg vil blande mig lidt i denne her tråd.

Jeg har snakket med flere af jer herinde ang dette spørgsmål/tråd.
Jeg er rodet ind i DHB mm. og som nogle/flere af jer ved, har jeg også lavet meget streetrace i PKJ regi.

Jeg er enig med alle jer, at man skal have fundet ud af hvad en gadebil er og ikke er.

Jeg har prøvet i flere år at påvirke DHB / Benjamin om at lave DHB-race om til mere den måde "vi andre køre på" altså med fri træning og så finaler om søndagen.
Deres holdning er, at det køre godt som det køre nu, så de ser ingen grund til at lave det om. :?
Udviklingen er gået stærkt de sidste 3-5 år, og det er på alle højeste tid man skal trække en streg i sandet, hvad der er en gadebil/dragbil.

En gadebil er i min verden en bil, som man kan sammenligne med, en bil der køre på vejen rent udseende.

1. Bilen skal have original karosseri. Ingen modificeringer af vanger, inderskærme, ruder mm.
2. Man må ikke skifte motoren ud med en anden motor fra et andet bilmærke, men gerne fra en større model i samme mærke. Dog skal overnævnte regel 1. overholdes.
3. Tryk ladning mm. er tilladt samt gas. sikkerhedsforskrifterne skal over holdes, men det skal skrives mere om.
4. brændstof skal være diesel eller benzin max 98-104 oktan fra almindelige tankstationer.
Ingen nitro og alt hvad det andet brændstoffer hedder.
5. Lys, blinklys, vinduesvisker mm. skal virke.
6. Ingen weelbars.
7. Dæk skal være med mønster og godkendt.
8. Bremser skal virke som minimum som standard for den bilmodel.
9. Gearkassen skal have baggear som virker.
10. Bagtøjet skal bruge samme beslag som originalmonteret.
osv.
Det er sådan de overordnet punkter kunne se ud. Der skal dog laves nogle flere uddybninger i visse punkter og måske også laves flere punkter.
Om det skal være forsikring og plader på er underordnet.

John.
Anders fra Randers
Indlæg: 1
Tilmeldt: 31 dec 2007, 15:51

#84 Indlæg af Anders fra Randers »

Minder det ikke om EZ reglement :wink:
Ez-street
Indlæg: 13
Tilmeldt: 17 nov 2007, 18:15
Kontakt:

#85 Indlæg af Ez-street »

john 406 turbo skrev:Tror lige jeg vil blande mig lidt i denne her tråd.

Jeg har snakket med flere af jer herinde ang dette spørgsmål/tråd.
Jeg er rodet ind i DHB mm. og som nogle/flere af jer ved, har jeg også lavet meget streetrace i PKJ regi.

Jeg er enig med alle jer, at man skal have fundet ud af hvad en gadebil er og ikke er.

Jeg har prøvet i flere år at påvirke DHB / Benjamin om at lave DHB-race om til mere den måde "vi andre køre på" altså med fri træning og så finaler om søndagen.
Deres holdning er, at det køre godt som det køre nu, så de ser ingen grund til at lave det om. :?
Udviklingen er gået stærkt de sidste 3-5 år, og det er på alle højeste tid man skal trække en streg i sandet, hvad der er en gadebil/dragbil.

En gadebil er i min verden en bil, som man kan sammenligne med, en bil der køre på vejen rent udseende.

1. Bilen skal have original karosseri. Ingen modificeringer af vanger, inderskærme, ruder mm.
2. Man må ikke skifte motoren ud med en anden motor fra et andet bilmærke, men gerne fra en større model i samme mærke. Dog skal overnævnte regel 1. overholdes.
3. Tryk ladning mm. er tilladt samt gas. sikkerhedsforskrifterne skal over holdes, men det skal skrives mere om.
4. brændstof skal være diesel eller benzin max 98-104 oktan fra almindelige tankstationer.
Ingen nitro og alt hvad det andet brændstoffer hedder.
5. Lys, blinklys, vinduesvisker mm. skal virke.
6. Ingen weelbars.
7. Dæk skal være med mønster og godkendt.
8. Bremser skal virke som minimum som standard for den bilmodel.
9. Gearkassen skal have baggear som virker.
10. Bagtøjet skal bruge samme beslag som originalmonteret.
osv.
Det er sådan de overordnet punkter kunne se ud. Der skal dog laves nogle flere uddybninger i visse punkter og måske også laves flere punkter.
Om det skal være forsikring og plader på er underordnet.

John.


Hørt, fed klasse, :wink: :wink: :wink:
Brugeravatar
ladathomas
Senior Medlem
Indlæg: 289
Tilmeldt: 07 nov 2004, 10:32
Geografisk sted: køge
Kontakt:

#86 Indlæg af ladathomas »

det som john 406 turbo
skriver er jo heller intet med gadebil og gøre

gadebil er kun biler der kører reglmæsegt om sommerne
dhb biler 70 % af dem køre ikke nomalt på vejen de er kun bygget til 402 eller bane
1000 hk er hejmme
( 6 biler :=) )
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#87 Indlæg af lqs »

prøv at se tråden om KOE, under træf mm. gå ind og kig på reglerne. de er måske ikke fejlfri. men ca 1000 gange bedre end meget af det der har været forsøgt i DK! MVH søren
Darth Sidious
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 18 sep 2007, 00:07
Geografisk sted: det mørke jylland

#88 Indlæg af Darth Sidious »

john 406 turbo skrev:Tror lige jeg vil blande mig lidt i denne her tråd.

Jeg har snakket med flere af jer herinde ang dette spørgsmål/tråd.
Jeg er rodet ind i DHB mm. og som nogle/flere af jer ved, har jeg også lavet meget streetrace i PKJ regi.

Jeg er enig med alle jer, at man skal have fundet ud af hvad en gadebil er og ikke er.

Jeg har prøvet i flere år at påvirke DHB / Benjamin om at lave DHB-race om til mere den måde "vi andre køre på" altså med fri træning og så finaler om søndagen.
Deres holdning er, at det køre godt som det køre nu, så de ser ingen grund til at lave det om. :?
Udviklingen er gået stærkt de sidste 3-5 år, og det er på alle højeste tid man skal trække en streg i sandet, hvad der er en gadebil/dragbil.

En gadebil er i min verden en bil, som man kan sammenligne med, en bil der køre på vejen rent udseende.

1. Bilen skal have original karosseri. Ingen modificeringer af vanger, inderskærme, ruder mm.
2. Man må ikke skifte motoren ud med en anden motor fra et andet bilmærke, men gerne fra en større model i samme mærke. Dog skal overnævnte regel 1. overholdes.
3. Tryk ladning mm. er tilladt samt gas. sikkerhedsforskrifterne skal over holdes, men det skal skrives mere om.
4. brændstof skal være diesel eller benzin max 98-104 oktan fra almindelige tankstationer.
Ingen nitro og alt hvad det andet brændstoffer hedder.
5. Lys, blinklys, vinduesvisker mm. skal virke.
6. Ingen weelbars.
7. Dæk skal være med mønster og godkendt.
8. Bremser skal virke som minimum som standard for den bilmodel.
9. Gearkassen skal have baggear som virker.
10. Bagtøjet skal bruge samme beslag som originalmonteret.
osv.
Det er sådan de overordnet punkter kunne se ud. Der skal dog laves nogle flere uddybninger i visse punkter og måske også laves flere punkter.
Om det skal være forsikring og plader på er underordnet.

John.


det lyder i sidious øre ikke så tosset.. :rock:
jo mere man ved, jo mere finder man ud af man ikke ved!!!
BrianC
Indlæg: 12
Tilmeldt: 04 aug 2005, 01:41

#89 Indlæg af BrianC »

I mine øjne er en gadebil, en der kan bruges til daglig.
Man kan ikke kalde det for en gadebil, hvis den hverken har den originale benzintank, hjulene er så brede, så de stikker ud over skærmkanten osv.
F.eks. var der en bil med til DHB, hvor udstødningen var ført udenom bilen og motoren stak en halv meter op over kølerhjelmen..kan ikke se hvad det har med engadebil at gøre :roll:
At man sætter slicks på til lovlig ræs, er helt fint...sålænge de er dækket af skærmkanten.
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#90 Indlæg af Ravnen »

Darth Sidious skrev:
john 406 turbo skrev:Tror lige jeg vil blande mig lidt i denne her tråd.

Jeg har snakket med flere af jer herinde ang dette spørgsmål/tråd.
Jeg er rodet ind i DHB mm. og som nogle/flere af jer ved, har jeg også lavet meget streetrace i PKJ regi.

Jeg er enig med alle jer, at man skal have fundet ud af hvad en gadebil er og ikke er.

Jeg har prøvet i flere år at påvirke DHB / Benjamin om at lave DHB-race om til mere den måde "vi andre køre på" altså med fri træning og så finaler om søndagen.
Deres holdning er, at det køre godt som det køre nu, så de ser ingen grund til at lave det om. :?
Udviklingen er gået stærkt de sidste 3-5 år, og det er på alle højeste tid man skal trække en streg i sandet, hvad der er en gadebil/dragbil.

En gadebil er i min verden en bil, som man kan sammenligne med, en bil der køre på vejen rent udseende.

1. Bilen skal have original karosseri. Ingen modificeringer af vanger, inderskærme, ruder mm.
2. Man må ikke skifte motoren ud med en anden motor fra et andet bilmærke, men gerne fra en større model i samme mærke. Dog skal overnævnte regel 1. overholdes.
3. Tryk ladning mm. er tilladt samt gas. sikkerhedsforskrifterne skal over holdes, men det skal skrives mere om.
4. brændstof skal være diesel eller benzin max 98-104 oktan fra almindelige tankstationer.
Ingen nitro og alt hvad det andet brændstoffer hedder.
5. Lys, blinklys, vinduesvisker mm. skal virke.
6. Ingen weelbars.
7. Dæk skal være med mønster og godkendt.
8. Bremser skal virke som minimum som standard for den bilmodel.
9. Gearkassen skal have baggear som virker.
10. Bagtøjet skal bruge samme beslag som originalmonteret.
osv.
Det er sådan de overordnet punkter kunne se ud. Der skal dog laves nogle flere uddybninger i visse punkter og måske også laves flere punkter.
Om det skal være forsikring og plader på er underordnet.

John.


det lyder i sidious øre ikke så tosset.. :rock:


JA... til den lille klasse måske!

Der er noget der hedder sikkerhed og når bilerene bliver hurtigere SKAL der ændres nogle ting rent sikkerhedsmæssigt...

Men i det hele taget, hvorfor prøve på at lave en gadebils definition på nogle biler der kører på et lukket område? oven i købet en der ikke holder vand i retten. For mig spild af tid, så hellere bruge KOE's regelement som Søren er inde på...
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Besvar