2 og 3 afd af Mekonomen cuppen

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#81 Indlæg af HenrikGM »

Feldthaus skrev:@ HenrikGM

Du misforstod mig vidst temmeligt meget.
Min mening var at hjælpe med at få rettet reglerne til, således det er muligt at bygge en EU bil således den kan godkendes til at køre stærkt. I siger det er umuligt med nuværende reglement, så det må der kigges på.

)


Prøv feks at se hvilke krav der skal til, når der kommer 4hjulstrukne biler.
Vi snakker trods alt om biler der LÆGGER UD med at køre en midt9 tid, vel at mærke på en upreppet bane. Der kan ingen SFI dele fåes.

Masser af § i det oversatte reglement kommer fra USA, tilskrevet USA biler, incl de svagheder et 50år gammelt design har. Bilindustrien er trods alt kommet et stykke siden. Det samme burde have sket med reglementet.

Dernæst kommer at man forsøger at kopierer USA regler og krav til Danmark. Faktum er at det ikke kommer til at ske i DK, medmindre nogen kommer med en sæk penge.
Accepterer vi derimod at det organiseret lovligt race der idag bliver kørt på lukkede flyvepladser er toneangivende, og skriver regelsættet til de biler, under de forhold, SÅ er der en chance for et regelsæt der kan, skal og vil blive overholdt.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Feldthaus
Medlem
Indlæg: 151
Tilmeldt: 10 nov 2007, 10:20
Geografisk sted: Ølholm

#82 Indlæg af Feldthaus »

@ HenrikGM

Kan vi nu ikke tage det problem når/hvis det kommer. Jeg drukner i sager, hvis i vil have alting ændret på en gang :grin:

Lad os nøjes med at tage sager som er aktuelle. Det tror jeg vi får mest ud af, da man så kan se at der sker noget i og med at vi får nogle af de ændringer der skal til her og nu.

Men hvis du har bilen der kan lave en midt 9 sekunder standard, så kommer du bare med den, for den vil jeg sgu´ have en tur i :gnaek:
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#83 Indlæg af John Sahl »

Feldthaus skrev:Men hvis du har bilen der kan lave en midt 9 sekunder standard, så kommer du bare med den, for den vil jeg sgu´ have en tur i :gnaek:


Jeg tror HenrikGM snakker om Lars' røde Evo som debuterede i år med 9-sekunders tider og endte som vinder af DHB.

.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
Feldthaus
Medlem
Indlæg: 151
Tilmeldt: 10 nov 2007, 10:20
Geografisk sted: Ølholm

#84 Indlæg af Feldthaus »

John Sahl skrev:
Feldthaus skrev:Men hvis du har bilen der kan lave en midt 9 sekunder standard, så kommer du bare med den, for den vil jeg sgu´ have en tur i :gnaek:


Jeg tror HenrikGM snakker om Lars' røde Evo som debuterede i år med 9-sekunders tider og endte som vinder af DHB.

.


Okay, det var jeg ikke klar over. Har været lidt på sidelininen i 2008 p.g.a. for meget arbejde. :(

Lars må melde sig hvis han har brug for hjælp. Jeg vil helst ikke have sagerne leveret af andre end bilejerne selv. Dette er for at sikre at detaljerne er 100% korrekte.

En ting, som i skal tænke over selv om det er en standard/næsten standard bil er, at de er ikke bygget til at få monteret store slicks og ræs på preppet bane. Det må give nogle belastninger, som fabrikken ikke regner på når de laver en bil til serieproduktion og landevejskørsel.
morten jønsson
Medlem
Indlæg: 192
Tilmeldt: 25 sep 2007, 20:39
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#85 Indlæg af morten jønsson »

Feldthaus skrev:[Lars må melde sig hvis han har brug for hjælp. Jeg vil helst ikke have sagerne leveret af andre end bilejerne selv. Dette er for at sikre at detaljerne er 100% korrekte.


Måske er det en idé at gøre det her lidt mere "anonymt".
Det er nok ikke alle der har lyst til at udstille sig selv, og sige: hey - jeg har kørt så og så stærkt, selvom min bil ikke er godkendt til det. Og så risikere at blive afvist til næste race.
Eller hva?
mail@horsensracing.dk
Senest rettet af morten jønsson 16 aug 2008, 11:14, rettet i alt 2 gange.
when the light goes green - the bullshit stops..
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#86 Indlæg af Ravnen »

Feldthaus skrev:
John Sahl skrev:
Feldthaus skrev:Men hvis du har bilen der kan lave en midt 9 sekunder standard, så kommer du bare med den, for den vil jeg sgu´ have en tur i :gnaek:


Jeg tror HenrikGM snakker om Lars' røde Evo som debuterede i år med 9-sekunders tider og endte som vinder af DHB.

.


Okay, det var jeg ikke klar over. Har været lidt på sidelininen i 2008 p.g.a. for meget arbejde. :(

Lars må melde sig hvis han har brug for hjælp. Jeg vil helst ikke have sagerne leveret af andre end bilejerne selv. Dette er for at sikre at detaljerne er 100% korrekte.

En ting, som i skal tænke over selv om det er en standard/næsten standard bil er, at de er ikke bygget til at få monteret store slicks og ræs på preppet bane. Det må give nogle belastninger, som fabrikken ikke regner på når de laver en bil til serieproduktion og landevejskørsel.


Den EVO kan ikke gøres meget mere sikker end den allerede er, spørgsmålet er om der står SFI de "rigtige" steder, men jeg kan da bare spørge Lars om der er nogle detaljer vi skal se på...
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Feldthaus
Medlem
Indlæg: 151
Tilmeldt: 10 nov 2007, 10:20
Geografisk sted: Ølholm

#87 Indlæg af Feldthaus »

Ravnen skrev:Den EVO kan ikke gøres meget mere sikker end den allerede er, spørgsmålet er om der står SFI de "rigtige" steder, men jeg kan da bare spørge Lars om der er nogle detaljer vi skal se på...


Mener du denne påstand helt seriøst?
Går en EVO aldrig i stykker?
Vil man altid overleve en ulykke i en EVO?
Det sikreste vil ALTID være (uanset bil) at lade bilen stå i garagen. Motorsport er altid et kompromis mellem fart og sikkerhed. Glem det aldrig!

Du meget gerne spørge Lars om det er noget vi skal gøre noget ved, men hvis han ikke er interesseret, så lad det ligge til der et problem.
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#88 Indlæg af lqs »

lad nu vær med det der! prøv at svar på hvor hurtigt en 4cyl 4wd bil må køre efter ET regler. når du har svaret kan du så selv bedømme om der er et problem. MVH søren lige hjemkommet fra MEGA RACE PÅ VANDEL
Feldthaus
Medlem
Indlæg: 151
Tilmeldt: 10 nov 2007, 10:20
Geografisk sted: Ølholm

#89 Indlæg af Feldthaus »

lqs skrev:lad nu vær med det der! prøv at svar på hvor hurtigt en 4cyl 4wd bil må køre efter ET regler. når du har svaret kan du så selv bedømme om der er et problem. MVH søren lige hjemkommet fra MEGA RACE PÅ VANDEL


Helt Simpelt:

Tærrængående 4WD må køre ned til 12.00 sekunder
Permanent 4WD UDEN mellemgearkasse/reduktionsgearkasse må køre ned til 7.50 sekunder.

Hvor er problemet for EVOén i forhold til disse regler?

Kilde: Teknisk reglement dragracing kap. 88-29. bagaksel
morten jønsson
Medlem
Indlæg: 192
Tilmeldt: 25 sep 2007, 20:39
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#90 Indlæg af morten jønsson »

Feldthaus skrev:
lqs skrev:lad nu vær med det der! prøv at svar på hvor hurtigt en 4cyl 4wd bil må køre efter ET regler. når du har svaret kan du så selv bedømme om der er et problem. MVH søren lige hjemkommet fra MEGA RACE PÅ VANDEL


Helt Simpelt:

Tærrængående 4WD må køre ned til 12.00 sekunder
Permanent 4WD UDEN mellemgearkasse/reduktionsgearkasse må køre ned til 7.50 sekunder.

Hvor er problemet for EVOén i forhold til disse regler?

Kilde: Teknisk reglement dragracing kap. 88-29. bagaksel




får den ikke problemer med akslerne?
when the light goes green - the bullshit stops..
Besvar