Side 9 af 11
: 15 jun 2012, 19:51
af K-FINN
Har ikke tænkt mig og køre 60km bare for læse en motorkode

: 15 jun 2012, 21:59
af MortenS
Useriøst Finn

: 15 jun 2012, 23:05
af HenrikGM
Hvor mange træk på feltet skal den tåle, og ved hvilken effekt før det er bevist, eller modbevist mht den ukendte motor....?
..
: 15 jun 2012, 23:27
af PRS_Tremonti
Er dybt imponeret
Er også indgroet toyota mand, men efter at have læs tråd bliver man sgu lidt imponeret af sådan en elg container

: 16 jun 2012, 06:51
af K-FINN
HenrikGM skrev:Hvor mange træk på feltet skal den tåle, og ved hvilken effekt før det er bevist, eller modbevist mht den ukendte motor....?
Well, både ejer og jeg er egentlig ligeglad. Vi hygger os med de
Uanset om motorkode siger 1 ting. Vil der altid være nogen som siger der er dele skiftet. Det er en evig diskution som, og ejer gider ikke skille motor ad for det
Re: ..
: 16 jun 2012, 08:21
af HenrikGM
PRS_Tremonti skrev:Er dybt imponeret
Er også indgroet toyota mand, men efter at have læs tråd bliver man sgu lidt imponeret af sådan en elg container

Jeg er pt mest imponeret over tråden. Ca 50% af tråden går på at spørge indtil fartøjet, og resten går med nul-info, og gætvæk på om plejlstængerne holder i en stadigt ukendt motor, original eller ej.
De små stænger er stået af for volvo i originaltrim nu og da, og de store stænger kan lave +500hk i en god konfiguration. ingen tvivl om at en dygtig mapper kan flytte grænsen før havari en del højere op end en dårlig ditto.
Kan en toyotamotor lave 1000hk uden at brække sig? Ja, det kommer sguda anpå hvad det er for en som udgangspunkt....og hvor længe den skal gøre det.

: 16 jun 2012, 08:26
af HenrikGM
K-FINN skrev:HenrikGM skrev:Hvor mange træk på feltet skal den tåle, og ved hvilken effekt før det er bevist, eller modbevist mht den ukendte motor....?
Well, både ejer og jeg er egentlig ligeglad. Vi hygger os med de
Uanset om motorkode siger 1 ting. Vil der altid være nogen som siger der er dele skiftet. Det er en evig diskution som, og ejer gider ikke skille motor ad for det
Man kan se det hvis i samler stumperne op efter den har brækket sig.
Det var mere et spørgsmål der gik på hvad jeres forventninger er. Det ville være en skam ikke at hygge sig med det
Selvom man hygger sig behøver det jo ikke være planløst hygge

: 16 jun 2012, 21:50
af K-FINN
Med hjælp fra henrik gm fandt vi ud af lidt mere omkring motor. Ud fra stelnummer skulle det var den svage, dog er det en årgang 1990 top. Bunden er vi stadig ikke klar over, da der intet nummer står der hvor det skulle ifølge tidligere billede...
Det gik ikke som forventet, da fusk med klappen ikke fungerede efter hensigten.
Den lavede 0.7 bar og 301 hk på felt. Sikker på det bliver bedre når der kommer styr på tænding. Dog hyggede vi os stadig...
: 16 jun 2012, 21:59
af natmekanikeren
Man kan se det hvis i samler stumperne op efter den har brækket sig.
Det er sXXX ikke sikkert at du kan Henrik
Den sidste motor der brækkede sig på mit felt, tror jeg var en Volvo motor ,der lå i en rød escort, det største frakment fra stempelkronerne var ca. 2 cm2 og fra motorblokken ca 4 cm2, resten var ubestemmeligt pulver/ smulder
Otto
: 16 jun 2012, 22:04
af m power
natmekanikeren skrev:Man kan se det hvis i samler stumperne op efter den har brækket sig.
Det er sXXX ikke sikkert at du kan Henrik
Den sidste motor der brækkede sig på mit felt, tror jeg var en Volvo motor ,der lå i en rød escort, det største frakment fra stempelkronerne var ca. 2 cm2 og fra motorblokken ca 4 cm2, resten var ubestemmeligt pulver/ smulder
Otto
Det passer så ikke helt
Der stod en gut ved siden af mig han fik en næsten komplet stempelring skudt på skinnebenet, han sagde sku nogle underlige lyde
