2 og 3 afd af Mekonomen cuppen

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Feldthaus
Medlem
Indlæg: 151
Tilmeldt: 10 nov 2007, 10:20
Geografisk sted: Ølholm

#91 Indlæg af Feldthaus »

Paragraffens nøjagtige ordlyd:
Det er forbudt at svejse differentialet i alle klasse, gælder og så ved forhjulstræk. I ET klassen over 12.00 sekunder er det tilladt med off-road 4 hjulstræk. Personbiler med originalt permanent 4 hjulstræk, må køre ned til 7.50 sekunder såfremt de fra fabrikken ikke er udstyret med en mellemgearkasse med reduktionsgear. Trækaksler og aksellåse specielt beregnet til dragracing er obligatorisk i alle biler med spærret bagaksel, samt i Competition, Super Gas, Super Comp og ET hurtigere end 11.00 sekunder. Se også 88.22.

Jo, det bliver et problem med akslerne hvis han kører under 11.00 sekunder. Jeg tror bare ikke at man sådan lige får dem til at ændre denne regel. MEN hvis i gerne vil have det, så vil jeg gerne gøre forsøget. Jeg vil bare gerne have kontakt til Lars, da jeg vil være helt sikker på at den er 100% standard, så jeg ikke kommer med forkerte fakta til DASU.
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#92 Indlæg af HenrikGM »

Feldthaus skrev:@ HenrikGM

Kan vi nu ikke tage det problem når/hvis det kommer. Jeg drukner i sager, hvis i vil have alting ændret på en gang :grin:

Lad os nøjes med at tage sager som er aktuelle. Det tror jeg vi får mest ud af, da man så kan se at der sker noget i og med at vi får nogle af de ændringer der skal til her og nu.

Men hvis du har bilen der kan lave en midt 9 sekunder standard, så kommer du bare med den, for den vil jeg sgu´ have en tur i :gnaek:


Der er sguikke nogen biler der er aktive i hverken streetrace eller Dragrace der er "standard", så lad os lige slukke for den misforståelse.

Lars kom slæbende med en bil(virkeligt en fed bil!) som ud af blå luft lagde ud med at køre en 9sekunders tid. Det er ikke en fremtidig vision, men fakta. Jeg vil foreslå du lader være med at antyde mine kritikpunkter ikke er aktuelle :wink:

Spørgsmål:
Hvor hurtigt kan en 4cylindret bil køre iht DASUs reglement før der skal ændringer til?
Hvor hurtigt kan den køre hvis den er 4hjulstrukket?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
morten jønsson
Medlem
Indlæg: 192
Tilmeldt: 25 sep 2007, 20:39
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#93 Indlæg af morten jønsson »

morten jønsson skrev:er der noget hér der kan bruges?
http://www.japdragseries.co.uk/rules/20 ... 11edit.doc


mere hér:
http://www.battleoftheimports.com/dragrace-rules.php

dog stadig det samme med flexplade osv...
Senest rettet af morten jønsson 17 aug 2008, 13:41, rettet i alt 1 gang.
when the light goes green - the bullshit stops..
morten jønsson
Medlem
Indlæg: 192
Tilmeldt: 25 sep 2007, 20:39
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#94 Indlæg af morten jønsson »

HenrikGM skrev:[
Spørgsmål:
Hvor hurtigt kan en 4cylindret bil køre iht DASUs reglement før der skal ændringer til?
Hvor hurtigt kan den køre hvis den er 4hjulstrukket?


Hvor hurtigt i Sverige/USA/England?
Er der stadig ikke nogen der har fundet noget fra udlandet der kan overføres til DK?
when the light goes green - the bullshit stops..
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#95 Indlæg af Ravnen »

Feldthaus skrev:Paragraffens nøjagtige ordlyd:
Det er forbudt at svejse differentialet i alle klasse, gælder og så ved forhjulstræk. I ET klassen over 12.00 sekunder er det tilladt med off-road 4 hjulstræk. Personbiler med originalt permanent 4 hjulstræk, må køre ned til 7.50 sekunder såfremt de fra fabrikken ikke er udstyret med en mellemgearkasse med reduktionsgear. Trækaksler og aksellåse specielt beregnet til dragracing er obligatorisk i alle biler med spærret bagaksel, samt i Competition, Super Gas, Super Comp og ET hurtigere end 11.00 sekunder. Se også 88.22.

Jo, det bliver et problem med akslerne hvis han kører under 11.00 sekunder. Jeg tror bare ikke at man sådan lige får dem til at ændre denne regel. MEN hvis i gerne vil have det, så vil jeg gerne gøre forsøget. Jeg vil bare gerne have kontakt til Lars, da jeg vil være helt sikker på at den er 100% standard, så jeg ikke kommer med forkerte fakta til DASU.


Hvad mener du med 100% standard, den EVO er ingen steder standard, men helt igennem bygget til at overholde de regler der skal overholdes.
Trækakslerene er designet til bilens ydelse/brug, men er det godt nok?, der bliver ingen steder i regelementet, nævnt noget om nogle standarder der skal overholdes udover at der skal bruges "specielle Drag aksler", hvad er disse for nogle? er det nok at skrive: DETTE ER EN SPECIEL DRAGRACING TRÆKAKSEL. på sine trækaksler?
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#96 Indlæg af Ravnen »

morten jønsson skrev:
morten jønsson skrev:er der noget hér der kan bruges?
http://www.japdragseries.co.uk/rules/20 ... 11edit.doc


mere hér:
http://www.battleoftheimports.com/dragrace-rules.php

dog stadig det samme med flexplade osv...


Ja men den med trækakselerene går man let og elefant hen over, altså INGEN normer på valg af aksler, kun sikring af dem...
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
morten jønsson
Medlem
Indlæg: 192
Tilmeldt: 25 sep 2007, 20:39
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#97 Indlæg af morten jønsson »

Ravnen skrev:
morten jønsson skrev:
morten jønsson skrev:er der noget hér der kan bruges?
http://www.japdragseries.co.uk/rules/20 ... 11edit.doc


mere hér:
http://www.battleoftheimports.com/dragrace-rules.php

dog stadig det samme med flexplade osv...


Ja men den med trækakselerene går man let og elefant hen over, altså INGEN normer på valg af aksler, kun sikring af dem...


Men er det ikke også ok?
Jeg mener - skide da være med at lortet knækker, bare bilen bliver på banen, og ikke ender ude hos publikum.
Og/men kan man sige det samme om flexplader: bare du har et skjold, så fuck om du har en sfi godkendt flexplade?
Kan man sige sådan?
Hvorfor ikke?
when the light goes green - the bullshit stops..
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#98 Indlæg af lqs »

du har ret langt hen af vejen MORTEN. men det korte og lange er at der skal tænkes ud af boksen/væk fra NHRA.... hvis FELDTHAUS vil igang med at spørge/påvirke DASU omkring regler, så synes jeg da han skal spørge til lattergas. det kunne være godt at få det reelt lovliggjort.
MVH søren solskoldet igår, til det største endagsløb på VANDEL i nyere tid!
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#99 Indlæg af John Sahl »

lqs skrev:MVH søren solskoldet igår, til det største endagsløb på VANDEL i nyere tid!


Hvad med at fortælle lidt om det i en anden tråd? Jeg er sikker på vi er flere som gerne vil vide hvad du snakker om.

.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#100 Indlæg af HenrikGM »

John Sahl skrev:
lqs skrev:MVH søren solskoldet igår, til det største endagsløb på VANDEL i nyere tid!


Hvad med at fortælle lidt om det i en anden tråd? Jeg er sikker på vi er flere som gerne vil vide hvad du snakker om.

.


Tålmodighed min ven, du skal nok få info ;-)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar