Low budget volvo 2,3

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#91 Indlæg af K-FINN »

6000 rpm og 2,5 bar i launch. Ja det stiller krav til materiale :tooth:
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#92 Indlæg af møffe »

K-FINN skrev:Med hjælp fra henrik gm fandt vi ud af lidt mere omkring motor. Ud fra stelnummer skulle det var den svage, dog er det en årgang 1990 top. Bunden er vi stadig ikke klar over, da der intet nummer står der hvor det skulle ifølge tidligere billede...

Det gik ikke som forventet, da fusk med klappen ikke fungerede efter hensigten.
Den lavede 0.7 bar og 301 hk på felt. Sikker på det bliver bedre når der kommer styr på tænding. Dog hyggede vi os stadig...
hvis. Det holder, så presser i den ikke.

De laver jo 5-800hk over alt på sådan en volvo motor lader jeg mig forstå. Så prøv igen.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
natmekanikeren
Medlem
Indlæg: 217
Tilmeldt: 24 aug 2006, 21:25

#93 Indlæg af natmekanikeren »

Ja okay m power, men det er vel svært at løse motorkoden ud fra en stempelring,, iøvrigt da han tog topstykket af , delte motorblokken sig i 2 dele

Otto
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#94 Indlæg af HenrikGM »

natmekanikeren skrev:Man kan se det hvis i samler stumperne op efter den har brækket sig.

Det er sXXX ikke sikkert at du kan Henrik

Den sidste motor der brækkede sig på mit felt, tror jeg var en Volvo motor ,der lå i en rød escort, det største frakment fra stempelkronerne var ca. 2 cm2 og fra motorblokken ca 4 cm2, resten var ubestemmeligt pulver/ smulder

Otto


Om så jesper får resterne af motoren kørt igennem shredderen så kan man se den forskel.

Nu var det havari vist hellerikke med std dele længere...

Men den forskel vi leder efter er om plejlstængerne er 9mm eller 13mm tykke. Den forskel, samt om sølerne er store eller små, kan ses på lang afstand, også efter et havari. :wink:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Thomas h p
Mester Medlem
Indlæg: 665
Tilmeldt: 06 sep 2011, 19:45

#95 Indlæg af Thomas h p »

DeT nummer skal stå der hvor jeg sagde, vis det ikke gør det, så det fordi det blevet fjernet, men hvorfor skulle man gøre det?? eller fordi der er så meget rust på blokken at det ikke kan ses.

Men ellers et godt resultat med de hk ved kun 0,7bar i ladetryk.
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#96 Indlæg af HenrikGM »

Thomas h p skrev:DeT nummer skal stå der hvor jeg sagde, vis det ikke gør det, så det fordi det blevet fjernet, men hvorfor skulle man gøre det?? eller fordi der er så meget rust på blokken at det ikke kan ses.

Men ellers et godt resultat med de hk ved kun 0,7bar i ladetryk.



hej thomas.

det nummer du ref. til er der kun på de nyere motorer. så det er ikke nødvendigvist fordi nogen har fjernet det. måske det aldrigt har været der... :wink:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Thomas h p
Mester Medlem
Indlæg: 665
Tilmeldt: 06 sep 2011, 19:45

#97 Indlæg af Thomas h p »

de numre står da også på de helt gamle b23et motorer?
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#98 Indlæg af HenrikGM »

Tror jeg har numre på 4 ud af 11 motorer på lager.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Volvo-Dennis
Senior Medlem
Indlæg: 422
Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
Geografisk sted: Syddjurs

#99 Indlæg af Volvo-Dennis »

Jeg har heller ikke noget nummer på min B23'er.
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
Brugeravatar
Thomas h p
Mester Medlem
Indlæg: 665
Tilmeldt: 06 sep 2011, 19:45

#100 Indlæg af Thomas h p »

så jeg åbenbart den eneste som har det banket ind i alle mine motor :roll:
Besvar