Side 10 af 11
: 16 jun 2012, 22:06
af K-FINN
6000 rpm og 2,5 bar i launch. Ja det stiller krav til materiale

: 16 jun 2012, 22:18
af møffe
K-FINN skrev:Med hjælp fra henrik gm fandt vi ud af lidt mere omkring motor. Ud fra stelnummer skulle det var den svage, dog er det en årgang 1990 top. Bunden er vi stadig ikke klar over, da der intet nummer står der hvor det skulle ifølge tidligere billede...
Det gik ikke som forventet, da fusk med klappen ikke fungerede efter hensigten.
Den lavede 0.7 bar og 301 hk på felt. Sikker på det bliver bedre når der kommer styr på tænding. Dog hyggede vi os stadig...
hvis. Det holder, så presser i den ikke.
De laver jo 5-800hk over alt på sådan en volvo motor lader jeg mig forstå. Så prøv igen.
: 16 jun 2012, 22:31
af natmekanikeren
Ja okay m power, men det er vel svært at løse motorkoden ud fra en stempelring,, iøvrigt da han tog topstykket af , delte motorblokken sig i 2 dele
Otto
: 16 jun 2012, 23:44
af HenrikGM
natmekanikeren skrev:Man kan se det hvis i samler stumperne op efter den har brækket sig.
Det er sXXX ikke sikkert at du kan Henrik
Den sidste motor der brækkede sig på mit felt, tror jeg var en Volvo motor ,der lå i en rød escort, det største frakment fra stempelkronerne var ca. 2 cm2 og fra motorblokken ca 4 cm2, resten var ubestemmeligt pulver/ smulder
Otto
Om så jesper får resterne af motoren kørt igennem shredderen så kan man se den forskel.
Nu var det havari vist hellerikke med std dele længere...
Men den forskel vi leder efter er om plejlstængerne er 9mm eller 13mm tykke. Den forskel, samt om sølerne er store eller små, kan ses på lang afstand, også efter et havari.

: 17 jun 2012, 03:19
af Thomas h p
DeT nummer skal stå der hvor jeg sagde, vis det ikke gør det, så det fordi det blevet fjernet, men hvorfor skulle man gøre det?? eller fordi der er så meget rust på blokken at det ikke kan ses.
Men ellers et godt resultat med de hk ved kun 0,7bar i ladetryk.
: 17 jun 2012, 08:36
af HenrikGM
Thomas h p skrev:DeT nummer skal stå der hvor jeg sagde, vis det ikke gør det, så det fordi det blevet fjernet, men hvorfor skulle man gøre det?? eller fordi der er så meget rust på blokken at det ikke kan ses.
Men ellers et godt resultat med de hk ved kun 0,7bar i ladetryk.
hej thomas.
det nummer du ref. til er der kun på de nyere motorer. så det er ikke nødvendigvist fordi nogen har fjernet det. måske det aldrigt har været der...

: 17 jun 2012, 10:22
af Thomas h p
de numre står da også på de helt gamle b23et motorer?
: 17 jun 2012, 12:42
af HenrikGM
Tror jeg har numre på 4 ud af 11 motorer på lager.
: 17 jun 2012, 13:45
af Volvo-Dennis
Jeg har heller ikke noget nummer på min B23'er.
: 17 jun 2012, 17:29
af Thomas h p
så jeg åbenbart den eneste som har det banket ind i alle mine motor
