Mine erfaringer med Megasquirt
: 09 okt 2004, 23:50
Det er kun min egen erfaring jeg taler om her.
Og den stammer fra en ombygning nemlig min egen volvo, som har kørt med systemet i 10 måneder, og ca 8000 km.
Punkt 1 print manualen ud og læs den min 3 gange, læg din plan og læs manualen 3 gange mere.
Punkt 2 Når man syntes man har fået et indblik i benzinsiden, og gerne vil have tændingen med.
Så læs manualen til det tilhørende tændings system MSns er nok det mest veldokumenterede.
Uden at være særligt fyldestgørende.
Selv som udlært, og virkende automekanikker har indlærings kurven været stejl.
Men det var mest min egen skyld, da jeg mente at vide hvordan sensorene / givere virkede, men ingen forstand har på elektronikken der styrer dem.
Dette har givet mange interessante fejlsøgninger, der har strakt sig over flere uger, og måneder.
Den værste var en dårlig stel på printet der tog 8 måneder at få løst, men kun med hjælp udefra.
Div. forum er uundværlige da der som regel er en der gerne vil give et svar.
MEN LAD VÆRE MED AT STILLE ET SPØRGSMÅL DER KAM BESVARES VED ET KIG I MANUALEN, BE OM EN UDDYBNING AF SVARET I MANUALEN, SÅ FØLER DE DER GIVER SVARENDE IKKE AT DE SPILDER EN MASSE TID PÅ NOGET SOM MAN HAR KUNNET LÆSE SIG TIL.
At montere et MS er ikke oversvært. Det er som alle andre systemer,
det man falder på er at få motoren til at kører, og kører ordentlig.
Det er lidt som at købe et sæt doppelte weber kaburatorer, og ikke få dem dyset ordentlig ind.
Det kan være at man kan finde en der kan montere, og kører det groft ind for en rimelig sum penge.
Men hvad så bagefter,, hvis der er noget der driller. Så står man der med et styresystem man ikke forstår, og skal til at finde en der forstår det. Hvilket kan komme til at koste penge.
Det er ikke ment som en afskækkende artikkel om MS, da jeg syntes at det er et billigt system med en masse funktioner der virker, men man får ikke en skræddersyet løsning, man bliver nød til at tænke selv.
Men det gælder de fleste eftermonterede systemer som man kan montere selv.
MVH
En meget tilfreds MS bruger.
Morten
Og den stammer fra en ombygning nemlig min egen volvo, som har kørt med systemet i 10 måneder, og ca 8000 km.
Punkt 1 print manualen ud og læs den min 3 gange, læg din plan og læs manualen 3 gange mere.
Punkt 2 Når man syntes man har fået et indblik i benzinsiden, og gerne vil have tændingen med.
Så læs manualen til det tilhørende tændings system MSns er nok det mest veldokumenterede.
Uden at være særligt fyldestgørende.
Selv som udlært, og virkende automekanikker har indlærings kurven været stejl.
Men det var mest min egen skyld, da jeg mente at vide hvordan sensorene / givere virkede, men ingen forstand har på elektronikken der styrer dem.
Dette har givet mange interessante fejlsøgninger, der har strakt sig over flere uger, og måneder.
Den værste var en dårlig stel på printet der tog 8 måneder at få løst, men kun med hjælp udefra.
Div. forum er uundværlige da der som regel er en der gerne vil give et svar.
MEN LAD VÆRE MED AT STILLE ET SPØRGSMÅL DER KAM BESVARES VED ET KIG I MANUALEN, BE OM EN UDDYBNING AF SVARET I MANUALEN, SÅ FØLER DE DER GIVER SVARENDE IKKE AT DE SPILDER EN MASSE TID PÅ NOGET SOM MAN HAR KUNNET LÆSE SIG TIL.
At montere et MS er ikke oversvært. Det er som alle andre systemer,
det man falder på er at få motoren til at kører, og kører ordentlig.
Det er lidt som at købe et sæt doppelte weber kaburatorer, og ikke få dem dyset ordentlig ind.
Det kan være at man kan finde en der kan montere, og kører det groft ind for en rimelig sum penge.
Men hvad så bagefter,, hvis der er noget der driller. Så står man der med et styresystem man ikke forstår, og skal til at finde en der forstår det. Hvilket kan komme til at koste penge.
Det er ikke ment som en afskækkende artikkel om MS, da jeg syntes at det er et billigt system med en masse funktioner der virker, men man får ikke en skræddersyet løsning, man bliver nød til at tænke selv.
Men det gælder de fleste eftermonterede systemer som man kan montere selv.
MVH
En meget tilfreds MS bruger.
Morten