BMW E30 M20 Megasquirt historie
: 11 jul 2005, 03:20
Puuha hvilken fornemmelse
Så fik jeg endelig tid til, at montere MS på min egen bil.
Der er tale om en god gammel BMW E30 325i, motor er std pånær:
Schrick 284/272gr knast
KN filter (bååårp)
MS ecu (forstås)
pt kører jeg kun fuel only, som jeg har nævnt i andre tråde er jeg afhængig af bilen som transportmiddel og tager derfor installationen step by step.
Jeg gik hele weekenden og pudslede med temp sensore, sikker på at de måler rigtig ville jeg jo være. Jeg har faktisk lidt probs med, at få dem til at makke ret, men mere om det senere.
Første opstart blev forestået ved, at jeg havde en kammerat siddende ved roret og migselv ved laptoppen. Efter 5minutters pillen med cranking, så ase og til sidst ve, kunne motoren starte anstændigt. Jeg vil bruge noget mere tid på at få den til at springe igang som Motronic´en kan, men denne aften skulle bruges på at gøre bilen kørbar, så sådanne "små" detaljer må vente.
Derefter kørte vi en lang tur, hvor jeg trimmede ve mappet. Ret hurtigt blev bilen ganske udemærket at køre pånær få detaljer.
Acc enrichment blev justeret, her blev erfaringerne fra Wilderts trimning taget i brug og ret hurtigt blev speederresponset ganske udemærket.
Jeg har lidt problemer med, at få den til at "fange" tomgang, sagt på den måde at den ruller indtil den stabilisere sig (eller går ud). Nogen guldkorn her? jeg har slået "overrun" fra indtil videre (ikke at det gør nogen forskel) og deacc står til 100%.
Så fik jeg endelig tid til, at montere MS på min egen bil.
Der er tale om en god gammel BMW E30 325i, motor er std pånær:
Schrick 284/272gr knast
KN filter (bååårp)
MS ecu (forstås)
pt kører jeg kun fuel only, som jeg har nævnt i andre tråde er jeg afhængig af bilen som transportmiddel og tager derfor installationen step by step.
Jeg gik hele weekenden og pudslede med temp sensore, sikker på at de måler rigtig ville jeg jo være. Jeg har faktisk lidt probs med, at få dem til at makke ret, men mere om det senere.
Første opstart blev forestået ved, at jeg havde en kammerat siddende ved roret og migselv ved laptoppen. Efter 5minutters pillen med cranking, så ase og til sidst ve, kunne motoren starte anstændigt. Jeg vil bruge noget mere tid på at få den til at springe igang som Motronic´en kan, men denne aften skulle bruges på at gøre bilen kørbar, så sådanne "små" detaljer må vente.
Derefter kørte vi en lang tur, hvor jeg trimmede ve mappet. Ret hurtigt blev bilen ganske udemærket at køre pånær få detaljer.
Acc enrichment blev justeret, her blev erfaringerne fra Wilderts trimning taget i brug og ret hurtigt blev speederresponset ganske udemærket.
Jeg har lidt problemer med, at få den til at "fange" tomgang, sagt på den måde at den ruller indtil den stabilisere sig (eller går ud). Nogen guldkorn her? jeg har slået "overrun" fra indtil videre (ikke at det gør nogen forskel) og deacc står til 100%.