Side 1 af 2
garret T3/T4 turbo købes
: 21 apr 2006, 21:35
af trine hansen
Garret T3/T4 med T3 flange (skal passe på lancia delta integrale manifold) købes
Re: garret T3/T4 turbo købes
: 22 apr 2006, 02:28
af Anders Pedersen
trine hansen skrev:Garret T3/T4 med T3 flange (skal passe på lancia delta integrale manifold) købes
Hej..
Ja hvis du har en køber til min Ford Rs turbo hvor han/hun ikke er interesseret i turboen ..
Så ligger jeg inde med en god opgraderet hybrid ( t3/t4 ) turbo som max har kørt 1000 km. købt og ændret hos turbodk.dk
Trim 36/60 med vand og oliekøling samt 360graders leje

Re: garret T3/T4 turbo købes
: 22 apr 2006, 09:30
af HenrikGM
trine hansen skrev:Garret T3/T4 med T3 flange (skal passe på lancia delta integrale manifold) købes
Hej Trine.
Ved du noget om hvilket trim den turbo du leder efter skal have, eller ved du hvilken ydelse der er målet?
T3/T4 ladere er jo et lidt bredt begreb, og kan egentligt dække over alt fra halvtamme til småvoldsomme turboladere.
Ydermere findes disse turboer jo i varierende kvalitetet, ligefra helt billige "noname" til meget dyre mærkevarer.
Jeg er lige lidt nysgerrig, bær over med mig; Har du som pige en hf delta integrale? I såfald noget usædvanligt, men hatten af for det, helt bestemt!!
Normalt vælger piger jo enten lidt fiksere biler, ala MR2, små franske biler, eller praktiske stationcars, etc. ikke en halvbrutal køremaskine som en delta integrale.
turbolader
: 22 apr 2006, 21:19
af trine hansen
det er min kones navn eftersom jeg ikke kan få mit eget log in til at fungere.
turboen skal bruges til en alfa 155 q4, der har samme motor som en lancia delta integrale, altså en 2,0 turbo motor med 190 std og forventet 350 når den har fået hel turen.
derfor skal jeg bruge en turbo og har fået at vide at en T3/T4 er sagen. det skal dog være af en god kvalitet og ikke en USA model
Re: turbolader
: 23 apr 2006, 01:35
af Anders Pedersen
trine hansen skrev:det er min kones navn eftersom jeg ikke kan få mit eget log in til at fungere.
turboen skal bruges til en alfa 155 q4, der har samme motor som en lancia delta integrale, altså en 2,0 turbo motor med 190 std og forventet 350 når den har fået hel turen.
derfor skal jeg bruge en turbo og har fået at vide at en T3/T4 er sagen. det skal dog være af en god kvalitet og ikke en USA model
hmm. hvad prisklasse ?? kan da anbefale at du ser på ebay der er til tider ret billige og rigtig gode turboer ( nye )
: 23 apr 2006, 10:20
af trine hansen
jeg er blevet kraftig advaret mod at købe på ebay. vil helst købe en turbo af en person som jeg kan vende tilbage til hvis der er problemer
: 23 apr 2006, 10:35
af HenrikGM
trine hansen skrev:jeg er blevet kraftig advaret mod at købe på ebay. vil helst købe en turbo af en person som jeg kan vende tilbage til hvis der er problemer
Godt, så køb af en dk forhandler, feks turbo.dk, scanturbo m.f.
: 23 apr 2006, 11:32
af Anders Pedersen
HenrikGM skrev:trine hansen skrev:jeg er blevet kraftig advaret mod at købe på ebay. vil helst købe en turbo af en person som jeg kan vende tilbage til hvis der er problemer
Godt, så køb af en dk forhandler, feks turbo.dk, scanturbo m.f.
Siger kun dette da jeg var udsat for at efter et køb til 4500kr. måtte betale 3000 kr fordi der var en metaltingest der var røjet igennem mit nye leje og smadrede alt indmaden .. ved ikke hvor den kom fra da både motor og alt var samlet og renset rigtig godt af .. så det med at vende tilbage hjælper ikke altid på garentien for ingen kan sige hvis fejl det har været ..
Og det er jo muligt at komme med sin brugte og få det lavet hvis det er .. men ja! dine penge.. taler kun af erfaring.
: 23 apr 2006, 13:17
af HenrikGM
LAngt de fleste turbohavarier på spritnye turboer sker ganske kort efter de er monteret på en motor. Lejerne fortæller ofte en del om renheden var ok
Uanset hvor turboladeren kommer fra, så går den i stykker hvis der er sløset med rengøringen. Selv kinaturboer er afbalanceret i det hus de sidder i, så det kan nok udelukkes at skidt sad i turboen fra ny.
Jeg ved det er bittert at man har brugt mange penge på en turbo, og man aldrigt får valuta for pengene, men det er næsten altid pga enten mishandling, eller for beskidt montage.
Dertil kommer så at kuglelejeturboer er ekstremt sarte overfor partikler. Langt langt mere skrøbeligt grej end en glidelejeturbo.
: 24 apr 2006, 21:21
af 2fat2fly
kan sådan et filter ikke hjælpe på problemet ?