Side 1 af 12
Danmarks vildeste 4agte ?
: 06 apr 2007, 23:04
af K-FINN
Søren med den hvide corolla AE92 fik den rullet hos NATMEKANIKKEREN, efter de sidste modificeringer, den lavede 559,9 hk 520nm ved 2,1 bar, stadig med SUper T70 turbo fra
www.turbomotor.dk...
Det er nok også grænsen med de orginale plejlstangs bolte..
Krumptap er dog stadig den orginale, men tror ikke det er der den giver op..
Så 600 hk burde kunne lade sig gøre, så der skal nok nogle bedre plejlstangs bolte i, og så 2,7 bar, det er set før, så det burde denne motor også kunne klare
Ret flot af en 1.6L
Det lille dyk den laver inden max hk, er fordi den lige rammer overboost..
: 07 apr 2007, 08:41
af Morten VJ
Imponerende topeffekt
Øøh udskiftning af plejlstangsbolte pgaf en forøgelse af trykket
hvorfor det
Som jeg husker det er belastningen på boltene størst når stemplet vender i ød, og belastningen er omdrejnings bestemt, ikke tryk bestemt.
Men det kan jo selfølgelig være at en forøgelse af ladetrykket gør at det kan betale sig at maks. omdrejnings tallet hæves.
MVH
Morten
: 07 apr 2007, 09:26
af K-FINN
Ja det tror jeg du har ret i, tror bare han sover bedre når de er skiftet, lår ladetrykket bliver skruet op...
Den skal nok og have lidt flere rpm, hvis kurven stadig stiger....
Den ramte jo lige overboost så lidt svært at vudere om kurven ville have steget indstil den ramte rpm begrændser....
: 07 apr 2007, 16:02
af JPP
Findes der tilgængelige data på:
Bore/Stroke
Ventilstørrelser ind/ud
Knastprofiler
Info/billeder vedr. udstødningsmanifold?
: 07 apr 2007, 18:13
af K-FINN
JakobM skrev:Findes der tilgængelige data på:
Bore/Stroke
Ventilstørrelser ind/ud
Knastprofiler
Info/billeder vedr. udstødningsmanifold?
Den er ikke boret, standard blok, 1,6 L
Ventiler er standard..
Knaster er 272/272 fra TODA
Udstødningsmanifol er ret specilet, 4 rør direkte(ingen bøjninger) ud i turbo ..
Får lige taget et par billeder...
: 07 apr 2007, 18:17
af JPP
Ok, nogen der kender størrelsen på indsugningsventilerne standard?
Manifolden: Snakker vi 2+3 lige ud i turbo og 1+4 skrå ind fra siden eller hvordan? Findes der billeder?
: 07 apr 2007, 19:03
af JPP
Ahh så ikke lige du vil få taget et par billeder af manifolden - lækkert

: 07 apr 2007, 20:46
af CABRST
ja et par billeder vil være

: 08 apr 2007, 16:54
af K-FINN
Skal dog lige siges at topstykket er modificeret(STAGE2)..
Så efter DHB så får den nok STAGE3 topstykke og så noget tryk, og jagten på de 600+ går ind...

: 08 apr 2007, 20:42
af grydesvamp
vildt at der kan den motor kan presses så meget.. men et par billeder ville være godt..