Polo G40 med turbo?
: 30 jun 2007, 17:12
Hey i kloge hoveder.
Min makker har lige købt en gammel Polo, som har fået monteret en G40 motor med turbo monteret istedet for G-lader. Den skulle køre med standard motorstyring.
Men den kører ikke som den skal. (og hvorfor gør den ikke det)
Motoren starter utroligt godt, men går ikke godt i tomgang, når den får noget gas så ryger den sort. Da vi var ude at prøve køre den kunnne man ikke gi den fuld gas uden at den døede og så giver et kæmpe brag.
Men hvis man giver gas stille og roligt så den får lavet noget tryk så sker der noget.
Vil mene den får for meget benzin, men er ikke sikker.
Da vi fik bilen hjem, så rodede jeg lidt rundt med den. Der sidder en temp. føler lige over indsugningsmanifolden, hvor der sad et stik med en blå ledning, men der lagde en brun ved siden af som ikke blev brugt. Jeg byttede dem rundt og så kunne den ta gas.
Men den ryger stadig sort og har et punkt hvor den ikke går godt, den er lige når den skal til at bygge noget tryk op den begynder at sprutte.
Har ikke haft tjekket tændingen endnu. eller benzintryk.
Den kan lade på til 1 bar, hvilket jeg sys er meget.
Den har ingen omdr. tæller så ved ikke hvornår den begynder.
Ved heller ikke hvilken turbo det er.
Håber i kan få noget brugbart ud at det jeg skriver, eller spørger i bare.
Skal der en anden motorstyring til eller kan den programeres?
Min makker har lige købt en gammel Polo, som har fået monteret en G40 motor med turbo monteret istedet for G-lader. Den skulle køre med standard motorstyring.
Men den kører ikke som den skal. (og hvorfor gør den ikke det)
Motoren starter utroligt godt, men går ikke godt i tomgang, når den får noget gas så ryger den sort. Da vi var ude at prøve køre den kunnne man ikke gi den fuld gas uden at den døede og så giver et kæmpe brag.
Men hvis man giver gas stille og roligt så den får lavet noget tryk så sker der noget.
Vil mene den får for meget benzin, men er ikke sikker.
Da vi fik bilen hjem, så rodede jeg lidt rundt med den. Der sidder en temp. føler lige over indsugningsmanifolden, hvor der sad et stik med en blå ledning, men der lagde en brun ved siden af som ikke blev brugt. Jeg byttede dem rundt og så kunne den ta gas.
Men den ryger stadig sort og har et punkt hvor den ikke går godt, den er lige når den skal til at bygge noget tryk op den begynder at sprutte.
Har ikke haft tjekket tændingen endnu. eller benzintryk.
Den kan lade på til 1 bar, hvilket jeg sys er meget.
Den har ingen omdr. tæller så ved ikke hvornår den begynder.
Ved heller ikke hvilken turbo det er.
Håber i kan få noget brugbart ud at det jeg skriver, eller spørger i bare.
Skal der en anden motorstyring til eller kan den programeres?