Hvornår er der brug for IC?
: 10 jul 2007, 20:43
Hej..
Er igang med at samle dele til et mindre turboprojekt på min aldrende ford.. Er så igang med at finde en måde at montere den punto gt intercooler jeg har fået fat i. Men så begyndte min svend at snakke om at det nok slet ikke var nødvendigt med en IC til de par ponyer jeg regner med..
Bilen er en 1,6 med 9,7:1 i komp og 105 hk std. Regner med 0,5 bar og ~155-160 hk...
Har skam intercooleren og monterer den nok, ville bare høre om det er trial and error eller der er en grundregel for hvor meget tryk den kan klare inden at det bliver for varmt..
Hilsen
Jesper Andersen
Er igang med at samle dele til et mindre turboprojekt på min aldrende ford.. Er så igang med at finde en måde at montere den punto gt intercooler jeg har fået fat i. Men så begyndte min svend at snakke om at det nok slet ikke var nødvendigt med en IC til de par ponyer jeg regner med..
Bilen er en 1,6 med 9,7:1 i komp og 105 hk std. Regner med 0,5 bar og ~155-160 hk...
Har skam intercooleren og monterer den nok, ville bare høre om det er trial and error eller der er en grundregel for hvor meget tryk den kan klare inden at det bliver for varmt..
Hilsen
Jesper Andersen