Megasquirt på motorcykel

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Tobisen
Junior Medlem
Indlæg: 66
Tilmeldt: 17 mar 2007, 11:14

Megasquirt på motorcykel

#1 Indlæg af Tobisen »

Halløj piger!

Hvordan er det med sådan et MS anlæg, hvis jeg vil køre komplet motorstyring med både benzin og tænding?
Kan den følge med op til 13.000omdr?
King of wheelies:)
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#2 Indlæg af Havneren »

Ja det kan den! Op til 25.000rpm.

Vær dog opmærksom på tandantal på tællekrands og hastighed på triggerføler...
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#3 Indlæg af klyfax »

Havneren skrev:Ja det kan den! Op til 25.000rpm.

Vær dog opmærksom på tandantal på tællekrands og hastighed på triggerføler...


Hmm 25.000 rpm... Så det sku nok MS de køre med i F1... :D
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Tobisen
Junior Medlem
Indlæg: 66
Tilmeldt: 17 mar 2007, 11:14

#4 Indlæg af Tobisen »

Jeg mener bare at have hørt at msén kun er med til 8500-9000omdr hvis den både skal styre sprøjt og tænding?
Men jeg er sikker på du har styr på det du siger Christian!
Tror faktisk jeg engang fik dit nummer af Henrik ude fra Nyborgvejens auto engang først på året, da jeg begyndte at snakke lidt om det sprøjt...
Han mente du viste hvad du snakkede om, hvis det altså er dig jeg fik nummeret på....?
King of wheelies:)
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#5 Indlæg af K-FINN »

Som havner siger, ingen problem, www.turbomotor.dk har lavet til et par stykker, bla. drac bike"TEAM MATSORT" der tryklader på hans.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: Megasquirt på motorcykel

#6 Indlæg af HenrikGM »

Tobisen skrev:Halløj piger!

Hvordan er det med sådan et MS anlæg, hvis jeg vil køre komplet motorstyring med både benzin og tænding?
Kan den følge med op til 13.000omdr?


Der er da et par stykker i DK som gør det, tror sågar een af dem skriver herinde, eller han kigger ihvertfald med.

13000rpm er ok. 25.000rpm som Havneren skriver er nok lige i overkanten, men det kommer lidt an på den triggerløsning man laver på krumptappen.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
opper
Nyt Medlem
Indlæg: 15
Tilmeldt: 06 apr 2006, 22:18
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

#7 Indlæg af opper »

Hej !

jeg kører med en MSII ver3.0 på min FJ1200, forsøgte med SD men selv Hybrid SD ville ikke som jeg og cyklen. AN rammer nu med kun 2 dages indkøring en forbedring på 92-112NM og 102-125+ HK fra Karburator målingen før projektet

125+ fordi gassen blev taget af før den toppede og at vi faktisk kun kiggede efter mid-range, gad nu godt lidt forår så jeg kan tune den del ind og se hvad der gemmer sig 800omdrejninger længere oppe hvor den burde toppe kurven

mht til 13000 har min været til omdrejningsbegrænseren et par gange ved knap 11000

mvh Lars
ps:motorcykelgalleriet, "FJ 1100 i"
Besvar