Benzindyser
Redaktør: Moderatorer
-
mikael pug 207 GT
- Nyt Medlem
- Indlæg: 38
- Tilmeldt: 17 maj 2007, 22:14
Benzindyser
Ja så fik jeg stillet ventiler på min AX GTI idag. Det er kun et par dage siden det blev gjordt på citroen, men da den stadig tikkede, kiggede jeg på det selv. 6 ud af 8 ventiler stod alt alt for stramt, FLOT. Har nu stillet indsugning på 0,20mm og udstødning på 0,35mm. Det hjælp lidt, men stadivæk ikke nok synes jeg. Det er lidt mærkeligt, for hvis man køre pænt i den, tikker den mere end hvis den bliver kørt hårdt. Det samme gælder tomgang. Har man kørt stille, og lade motoren køre tomgang, tikker den mere end når man har givet den gas, og så lader den køre tomgang. De er sku mærkelige sådan nogle franske biler Jeg synes at det lyder som om lyden kommer fra indsprøjtningsdyse nummer 4. Men er det muligt at de kan tikke som et sæt ventiler der trænger til justering? Jeg har jo lige brugt bel add servicerens 4 samt det til tanken. Det renser jo indsprøjtningssystemet for koks osv. Hvis dyserne så er ligeså gamle som bilen, altså fra 95, kan det så være efter jeg har brugt bell add, at en eller flere af dyserne er begyndt at tikke mere end normalt? Ved ikke om det er dyserne, men ved at vetilerne står rigtigt nu. Der var forresten lidt ridser i knasten til cylinder nr. 1 men det kan vel ikke gøre det hele, eller?
Mikael
Mikael
- JBO
- Mester Medlem
- Indlæg: 668
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
- Kontakt:
-
Alex_Reedtz
- Senior Medlem
- Indlæg: 293
- Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
- Geografisk sted: Juelsminde
-
mikael pug 207 GT
- Nyt Medlem
- Indlæg: 38
- Tilmeldt: 17 maj 2007, 22:14
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
mikael pug 207 GT skrev:Alex_Reedtz skrev:Hvis du tror det er dyse 4 der tikker, så prøv at pille stikket af mens den går i tomgang.
Nok ikke alt for smart da den stadigvæk vil tænde, og der ingen benzin er...
Mikael
Af hvilken grund skulle det ikke være smart?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
mikael pug 207 GT
- Nyt Medlem
- Indlæg: 38
- Tilmeldt: 17 maj 2007, 22:14
HenrikGM skrev:mikael pug 207 GT skrev:Alex_Reedtz skrev:Hvis du tror det er dyse 4 der tikker, så prøv at pille stikket af mens den går i tomgang.
Nok ikke alt for smart da den stadigvæk vil tænde, og der ingen benzin er...
Mikael
Af hvilken grund skulle det ikke være smart?
På grund af tænding i cylinderen uden benzin, eller???
Mikael
-
Zorak
- Senior Medlem
- Indlæg: 406
- Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
- Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
mikael pug 207 GT skrev:HenrikGM skrev:mikael pug 207 GT skrev:Alex_Reedtz skrev:Hvis du tror det er dyse 4 der tikker, så prøv at pille stikket af mens den går i tomgang.
Nok ikke alt for smart da den stadigvæk vil tænde, og der ingen benzin er...
Mikael
Af hvilken grund skulle det ikke være smart?
På grund af tænding i cylinderen uden benzin, eller???
Mikael
Sker der sgu ikke noget ved.. På min ford med DIS spole (2 tændspoler) laver den både en gnist på den ene cylinder i forbrænding og en anden som er i udstødningsfasen.. Skulle vidst være for at sænke emissionerne (forureningen)...
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. 
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
HenrikGM skrev:mikael pug 207 GT skrev:Alex_Reedtz skrev:Hvis du tror det er dyse 4 der tikker, så prøv at pille stikket af mens den går i tomgang.
Nok ikke alt for smart da den stadigvæk vil tænde, og der ingen benzin er...
Mikael
Af hvilken grund skulle det ikke være smart?
Unødige slid på tændrør... Eneste grund jeg kan se
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
mikael pug 207 GT skrev:HenrikGM skrev:mikael pug 207 GT skrev:Alex_Reedtz skrev:Hvis du tror det er dyse 4 der tikker, så prøv at pille stikket af mens den går i tomgang.
Nok ikke alt for smart da den stadigvæk vil tænde, og der ingen benzin er...
Mikael
Af hvilken grund skulle det ikke være smart?
På grund af tænding i cylinderen uden benzin, eller???
Mikael
Flere årsager til at det er ligegyldigt:
For lidt bensin til en reel tænding.
Ingen reel varme.
Skulle den nu banke så er det kun 1 gang, og ikke noget der har noget pondus bag sig. Lavt belastet i tomgang.
Reelt ikke noget problem, faktisk er fremgangsmåden ret normal fejlfindingsteknik.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!