Side 1 af 1

jic fitting

: 21 sep 2008, 21:17
af martin høj
Hej.Mangler en fitting.har ledt alle steder på nettet syndtes jeg.men kan ikke finde lige denne type.er der en klog en der kan hjælpe med det.
Den skal hedde 5/8-18 unf til jic 10
pakker med en o-ring ved 5/8-18 siden

Passer 5/8-18 unf overens med andet??måske??
Den er forøvrigt til en oliefilter relocator adapter.
vedlægger et foto af sådan en.

Hilsen Martin

: 22 sep 2008, 08:01
af Blob
Prøv at ringe til slangespecialisten.

Du har rigtig god service, og kan levere det meste.

Jakob

: 22 sep 2008, 10:24
af martin høj
Hej jacob.
Har snakket med ham.men han har ikke den sjove størelse.
Jeg vil lige prøve et andet sted.vender tilbage hvis jeg finder en løsning.
og tak for din post ;-)

: 22 sep 2008, 10:32
af Blob
Du har kigget hos Summit, ikke?

: 22 sep 2008, 10:34
af martin høj
Ja.men syndtes heller ikke den er der..
Fin bil du forøvrigt roder med.ser godt ud ;-)

: 22 sep 2008, 11:48
af klyfax
Hvad med den lokale traktor pusher? Eller evt. Hydra-Grene...

http://hydra.greneonline.com/webapp/wcs ... reId=11000

: 22 sep 2008, 15:12
af ae86
JIC fittings are similar in size, threading and flare seating to AN fittings ..

JIC fittings, or SAE J514, or MIL-F-18866, are a type of flare fitting having 37-degree flare seating surfaces and are widely used in hydraulic applications. ...

Common meterials of construction include stainless steel, forging brass, machining brass, Monel, and nickel-copper alloys....

(Dit billedet er umildbart en blå eluxeret aluminiums samling ... hvilket får mig til at tro det er en AN)


... I just spoke to a rep. from the Parker Haniffin Corp. I asked him whether or not the JIC 37* fitting was interchangeable with the -8 AN fitting. He said that "it's not recommended for aircraft use...". The only difference between the two are the threads. The AN fitting has 3A/3B threads and the JIC fitting has 2A/2B threads. The guy said it would be fine for pressures < 150 psi....


... yes they are interchangeable the only diffrence it the threads on an jic are more pointed and the AN have more of a radiud on them so that they are harder to crossthread i work with fluid power stuff every dan and they are completly interchangeable to at least 3000 psi is the most i have ran in the two but i hope you never see fuelpressure that high any way....

: 23 sep 2008, 01:21
af martin høj
Tak for info.Havde læst det samme et sted.Og har selvfølgelig undersøgt i an standarden også.Men heller ikke held der.

Nå men skal jo videre med det hele.Så har lavet noget nyt gevind i oliebøffen. 5/8-18 er næsten det samme som mm gevind.Så det skulle kun lige rives en anelse.Og fik så sammensat lidt,som er blevet sølvloddet.Og bruger så banjobolte istedet. Smider et billede med så i kan se hvad jeg har gjort.Kunne jo være en anden har samme problem et sted i lille danmark.

Men vil da gerne stadig have lidt info om 5/8 fitting.

MVH:Martin ;-)