Side 1 af 2

svejst diffintiale på forhjulstrækker

: 01 jun 2010, 23:02
af esab
har hørt der er nogen toyotaer der gør sig i det hvordan går det med og dreje

: 01 jun 2010, 23:16
af lqs
det er mærkeligt nok IKKE ret godt at dreje skarpt med!
men det kan vel ikke undre?
MVH søren

: 01 jun 2010, 23:19
af esab
nej men kan man dreje bare en lille smule det er bare til dragracing da man ikke kan få spær til min gearkasse

: 01 jun 2010, 23:47
af lqs
selvfølgelig kan man dreje. det har man kunnet i mange år. lige så mange år har det været forbudt med svejst diff i DRAGRACING!
MVH søren

: 01 jun 2010, 23:57
af dykkerdahl
lqs skrev:selvfølgelig kan man dreje. det har man kunnet i mange år. lige så mange år har det været forbudt med svejst diff i DRAGRACING!
MVH søren
:lol: :lol: :lol:

Dont do that !!!

: 02 jun 2010, 09:27
af beyer
lad være med at svejse dit diff , der er flere grunde til ikke at gøre det :
1- du må ikke i dragracing
2- du tæver dine aksler når du drejer med slicks
og sidste men den vigtigste , knækker du en aksel på en FWD med spoon diff eller svejst diff , brækker du begge dine tommelfinger mens den laver en 180 turn .... det er set mange gange ..... og mange fraråder det ... køb hellere en ordentligt spærre diffentiale der findes mange - carbonetic , kaaz , quaife osv og med det kan der stadig styres hvis der går noget galt .....

Beyer...

kan du ikke finde et prefabrikeret spærre diff , så ring ,kan få lavet det specielt til netop din bil !!!! 30886742

: 02 jun 2010, 21:46
af klyfax
En forhjuls trukken toyota, hvor man ik kan få spær til?

Hva bil snakker vi om????

: 07 jun 2010, 00:38
af Yugo Turbo
problemet er nu ret sikkert nok at man ikke vil bløde mønterne. hvorfor skulle man ellers vælge at svejse, nu hvor alle ved at det er til for stor fare for modstanderen. at han selv kører af er jo ham selv der bøder for, men hva hvis der bliver kørt ind i modstanderen i flugten...

som beyer siger, find noget spær i stedet...

: 07 jun 2010, 21:50
af lqs
Yugo Turbo skrev:problemet er nu ret sikkert nok at man ikke vil bløde mønterne. hvorfor skulle man ellers vælge at svejse, nu hvor alle ved at det er til for stor fare for modstanderen. at han selv kører af er jo ham selv der bøder for, men hva hvis der bliver kørt ind i modstanderen i flugten...

som beyer siger, find noget spær i stedet...
det der med at alle ved, det er til stor fare for modstanderen...at svejse kontra at køre med spole...hvorfor er det sådan? kan ikke se forskellen hvis man tænker sig bare lidt om mht svejsningen.
MVH søren

: 07 jun 2010, 23:30
af Yugo Turbo
var det ikke bare en bedre ide at gøre det rigtigt fra starten? frem for at fortælle manden at han måske kan gøre det ved at svejse det på en bestemt måde... du ved selv at man bør holde sig fra esab spær.