Side 1 af 4
Oliespild ?
: 17 aug 2010, 19:00
af Captain Slow
Som nogen sikkert allerede ved, kæmper jeg med oliespild fra min gearkasse ved brug,
gearkassen er en toyota R154 fra en supra 3 turbo
den skal have 3 liter 80-90 olie
har efter udskruning af overløbsskruen hældt 3 liter på, og ca ½ deciliter rendte ud af over løbet.
der er ny pakdåse ved kardan da vi først mistænkte den, men siden så at der var olie oppe ved gearstangen.
alt tyder på det kommer ud ved selve gearstangen (som er stedet den lufter ud)
er ved at få grå hår af det "pis" nogen der kan hjælpe med råd ?
ps. der er ikke vand i olien, og der er ikke blandet olier sammen, kassen var så tom som muligt ved påfyldning
lige et par ting jeg har snuset til:
http://forums.noria.com/eve/forums/a/tp ... /949104503
http://maintenanceforums.com/eve/forums ... /415106134
hjæææælp

: 17 aug 2010, 21:32
af Captain Slow
lige et billede af kassen, kontra den gamle:
http://www.cygnusx1.net/Supra/Library/T ... x?S=MT&P=2
jeg kan se den skal køre på 75w90, jeg kører på 75w80
kan det være et problem ?
: 17 aug 2010, 22:05
af Captain Slow
er blevet foreslået ATF olie,
quote: peugeot har problemer med alm 75/90 olie kommer ud af udluftningen og pakdåser... med aft ingen problemer...

: 17 aug 2010, 23:39
af lqs
lukker den også olien ud på rullefeltet? hvis ja, er det så muligt se hvor?
har du overvejet meget større udluftning på gearkassen? kan den skiftgear med automatgearolien?hvis ja så prøv det da!
MVH søren
: 17 aug 2010, 23:41
af Captain Slow
det finder vi ud af på torsdag
gearkassen lufter ud ved gearstangen,,men næste skridt er at "bore" den

: 18 aug 2010, 06:41
af Lars PH
atf olie er noget tyndt noget mener også at mange steder kaldt det for rød olie. har selv brugt det i en gearkasse hvor jeg havde problemer med original olie og det hjalp.
: 18 aug 2010, 13:27
af Slavteren
honda kører også med noget tyndt olie, og jeg MENER uden at ville tage ansvar for det, at nogle kører på noget dexron 2 olie med et eller andet tilsætning imod skumning.. burde temmeligt hurtigt kunne finde på
www.honda-klub.dk
ved godt at det ikke er helt det samme, men samlede for nogle år siden en close ratio gearkasse til opel, og fik af sælger af vide, at det var yderst normalt at de moste olien af ved hårdt brug igennem udluftningen og pakdåserne, og det er vist meget normal praksis at dem der kører i gamle opeler har lidt gearolie med i bilen..
: 18 aug 2010, 14:43
af lqs
det her er jo en helt almindelig gearkasse. fra en en helt almindelig gadebil. at den pludselig sidder bag en anden motor og i en anden bil, BURDE ikke give anledning til disse problemer. sikker på at motor og gearkasse er i center af hinanden? eller at kardan er lavet rigtig af de rigtige dele?
MVH søren der har kørt med sådan en gearkasse.
: 18 aug 2010, 15:01
af Captain Slow
tjae,
det er jo faktisk ligemeget i dette tilfælde om motor og kasse er centreret,
men jeg går da stærkt ud fra at skidtet passer sammen
om kardanén er lavet rigtigt af de rigtige dele !, den forstår jeg ikke ?
men igen er det vel også ligegyldigt i denne sammenhæng
da olien højst sansynligt kommer ud ved gearstangen og ikke ved pakdåsen.
: 18 aug 2010, 15:28
af lqs
hvis ikke det er centreret, så får både gearkasse og pakdåser det godt nok svært. for så er der "noget" der bliver tvunget til en af siderne/op/ned. det samme med strålestykket der går ind i bagenden af gearkassen. passer det ikke i gearkasse får pakdåsen en umulig opgave.
MVH søren