Funktion af blød/hård fjeder i Bov
: 26 sep 2010, 08:49
Hej Folkens
Er der ikke en som ganske enkelt kan forklare hvad forskellen er på at montere en hård vs en blød fjeder i sin Bov?
Jeg er klar over at man leder luften ud, for at holde omdrejningerne på turbo, så den hurtigere kan lave tryk, efter gearskift.
Ved blød fjeder, åbner den ved lavet vakkum, og begynder således at luft ud hurtigt ved gearskift.
Ved hård fjeder, skal der mere vakkum til at åbne den, og derved senere udluftning.
Men hvad vælger I fjedertryk efter?
Fjederen skal vel være så tilpas hård at den ikke åbner ved kørsel med højt vakkum, men samtidig heller ikke være så hård at den er langsom om at åbne ved gearskift.
Er der ikke en som ganske enkelt kan forklare hvad forskellen er på at montere en hård vs en blød fjeder i sin Bov?
Jeg er klar over at man leder luften ud, for at holde omdrejningerne på turbo, så den hurtigere kan lave tryk, efter gearskift.
Ved blød fjeder, åbner den ved lavet vakkum, og begynder således at luft ud hurtigt ved gearskift.
Ved hård fjeder, skal der mere vakkum til at åbne den, og derved senere udluftning.
Men hvad vælger I fjedertryk efter?
Fjederen skal vel være så tilpas hård at den ikke åbner ved kørsel med højt vakkum, men samtidig heller ikke være så hård at den er langsom om at åbne ved gearskift.