Side 1 af 1
Info om JDM motorer...
: 04 apr 2011, 21:21
af hYe
F.eks. Nissan's vq motorer..
Tænker mest på vq30det.. Syntes det er helt umuligt at finde nogle reparations manualer til dem på nettet..
Tænkte på at anvende en sådan til et fremtidigt projekt.
Men jeg syntes ikke det vil være særligt smart at stå med noget uden at kende et eneste tilspændings moment, hvis nu f.eks. en toppakning skulle ryge..
Så hvis der er nogen der kender nogle gode sider eller programmer, så tager jeg gerne i mod

: 21 apr 2011, 20:37
af Dennis_larsen
Tilspændingsmomenter
Tilspænding, Nm Standard normer
Topstykkebolte, trin 1, Nm 29 Nm olierede
Topstykkebolte, trin 2, Nm 113 Nm + løsn
Topstykkebolte, trin 3, Nm 29 Nm
Topstykkebolte, trin 4, Nm 118 - 127 Nm (eller 100° - 105°)
Topstykkebolte, trin 5, Nm (Ingen efterspænding)
Arbejdstid for udskiftning af toppakning 4 timer
Hovedlejebolte, Nm Spænd 74 Nm, (Trinvis)
Plejlstangsbolte, Nm 37 - 45 i 2 trin
Svinghjulsbolte, Nm 137 - 157 (Aut. 88 - 108)
Krumtapremsk./ Svingn.dæmp.,Nm Spænd 145 Nm
Knastakselhjul/ lejer, Nm 123 - 132/ 18 - 22
Pumpehjul, Nm Spænd 60 Nm
Dyseholder/ Dyser i topstykke,Nm Spænd 90 Nm / Spænd 65 Nm
Gløderør, Nm Spænd 17 Nm
Hjul, Nm Spænd 108 Nm
Fornav/ Bagnav, Nm 34 - 39 løsn (Rullemodstand 1,4 kg/)
: 21 apr 2011, 23:59
af lqs
gløderør? dyser i topstykke?
er det en diesel på det japanske marked?
MVH søren
: 24 apr 2011, 11:24
af hYe
Sad også lige og savlede, indtil jeg så gløderør.. Holder med Søren her, det må være en diesel.. Men tak for besværet

Jeg finder det her på wiki -Kvik hvis det er en diesel
: 17 mar 2012, 16:30
af uno
VQ30DETThe 3.0 L (2987 cc) VQ30DET is a turbocharged version of the VQ30DE. Bore and stroke remain the same at 93 mm and 73.3 mm respectively, and it has a compression ratio of 9.0:1. It produces 270 PS (200 kW; 270 hp) and 271 lb·ft (367 N·m). From 1998 onwards, it produces 280 PS (210 kW; 280 hp) @6000 rpm and 285 lb·ft (386 N·m) @3600 rpm. -det er en benziner, som fåes med direkte benzin indsprøjtning.