Side 1 af 3

automatgear

: 30 apr 2012, 22:35
af HenrikGM
Hvis man nu skal finde et automatgear der opfylder flg:

1: Det skal være til baghjulstræk.
2: Skifter lækkert og kontant. Ikke "elastik i metermål" følelse.
3: Mindst 4trin.
4: Ingen elektronik der ikke er stand-alone.
5: Skal kunne skifte 200hk, 300Nm pålideligt.

Flanger, osv. er ligegyldigt.

Hvem har et bud på en kandidat der kan dette?

: 30 apr 2012, 23:26
af Bufas
Er det så ikke ovre i noget bmw eller mercedes fra lige omkring årtusindeskiftet?
Jeg kender ikke til elektronikken i dem. Men mon ikke det er en mulighed.

: 01 maj 2012, 00:16
af JesperKonge
Hvis "findes ved ophuggeren" ikke er en faktor, så har jeg lige monteret en TCI 6 speed i en gammel Corvette.

Det er i hvert fald en der overholder alle dine krav.

http://www.tciauto.com/tc/transmission-packages.html/?main=4

Det er dog første sæson med denne, så det er begrænset hvor meget vi har kørt med den endnu, Men skiftet er hurtigt og lækkert, både i manuel og auto. Converter lock-up er i øvrigt en lækker ting, når bilen skal køres ind.

Meeeeen.... Jeg er nu glad for det ikke er mig der betaler...

Re: automatgear

: 01 maj 2012, 03:20
af Westmus
GM's lille TH200-4R er vist rigeligt stærk, 4 gear og uden elektronik. Samtidig er det en gængs brugt model til ombygning og tuning i USA = der er masse af viden og stumper, også når det ikke skal være originalt. Hvilket også betyder man kan få en gearkasse der opføre sig præcist som ønsket. :)

: 01 maj 2012, 06:54
af lqs
volvo 960.... har et par stykker af de kasser. de burde ret nemt kunne klare opgaven bag en 4cyl mild turbomotor.
MVH søren

: 01 maj 2012, 19:26
af ernst_himsel
Supra eller skyline kasser, er et bud.

: 02 maj 2012, 20:32
af Gearhead
Køb en GM 4L60 eller endnu bedre en GM 4L80 ( 4L85 ). De kan begge to fåes lige som du vil have dem :wink:

: 03 maj 2012, 04:08
af lqs
de sidst nænvte er rent overkill. den fra en mk4 supra er ret lig den fra en volvo 960!

: 21 maj 2012, 16:35
af jens
Jeg har en 4l80e den stjæler over 20% af effekten. Kan til gengæld klare 600 hk og 800-1000 nm.
Ford aod/aode eller evt th200r4 med et manuelt ventilhus vil passe bedre til en lille motor. th700 og 4l60 har et stort spring mellem 1 og 2
http://www.lentechautomatics.com/rwdmodels.html

: 21 maj 2012, 19:31
af lqs
hvordan er du kommet frem til de 20% tab i gearkassen (alene i gearkassen...) ?
MVH søren