projekt sparegrisen..
: 24 jan 2013, 22:21
nå men har fået kastet mig ud i et økoprodukt..
et stk morris af mini typen, skal km/L optimeres..
og hvis man ser bort fra den aerodynamiske mangler så har den jo en vægt fordel i at veje 575kg.
og udvalget i dimser og dibbedutter er jo ikke at kimse af..
vil bibeholde motoren kabureret primært for at holde det simpelt..
nå men mine tanker ang motor var..
std 848ccm støbejerns topstykke.
nusse indsugnings kanaler evt optimere deres forløb og form med epoxi.
lette ventiler og redusere dia. så de ligger på kanten af sædet evt lave lysning i sædet større, og polere kammer fladen
polere forbrændingskammer og fjerne muligheder for hotspots, evt lave lidt mere plads ved indsugnings ventilen i squishband for bedre fyldning lalala... og hæve kompressionen.. men til hvad..??
polere udstødnings kanalen.. og org støbejerns manifold..
polere stempel krone
eksterne dimser ved motoren..
gå fra kilerem til tandrem på generator osv..
evt ændre vandpumpe fra mekanisk til elektrisk har ik rigtigt luret og det er noget at sparer pr den energi den koster at drive over remmen kontra det at den skal fødes via batteri/generator..
fordel er konstant vandflow og da jeg planlægger at køre en høj motor temperatur er det nok en fordel..
nyere generator som burde være mere effektiv.. og lave relæ på føde og styre strøm så man kan styre hvornår den må lade..
så lade den lade ved aktiveret bremselys, og så en nødlade funktion når den når under x antal volt.
fjerne den mekaniske blæser vinge og montere en på el..
tænding vil gerne af rent økonomiske årsager gerne beholde tændspyd og fordelerdæksel..
man kan opgadere til elektronisk kontra ret overkommeligt..
spekulere dog i en plasma forstærknings dims..
for har hørt en lille fugl synge om at de dele eternol der er i benzin ikke kan antændes med normal gammeldags tændspole men kommer med via forbrændingen af benzinen.. er det en and..?
vandindspøjtning under max tps vinkel / kontakt
ang gearkasse kan man jo få retskårne mellemhjul og gearhjul og dif osv..
vil dog forsøge at få det højeste gearet dif i.. 2,9:1
indsugnings manifold er jo af en kedelig størrelse på sådan en, qua det 5 portede topstykke.. man kan jo kalde det for en 1.2.4 indsugninge manifold.. men tænker hvis jeg ændre på længden uden at tænke på den interne volume burde det skabe lidt ram effekt.. evt gå lidt ned i diamenter....
man kunne også lave et lille pleneum lige ved topstykket og så en ram pipe mellem det og kaburatoren.. med det i mente at der er benzin i luften så plenum skal være oppe i temperatur så benzinen ikke fortætter sig..
så kompressionsforhold..??
så oktantal skal man bygge til 92 eller v power
hva har jeg glemt eller hva er jeg helt ude i hampen med..
et stk morris af mini typen, skal km/L optimeres..
og hvis man ser bort fra den aerodynamiske mangler så har den jo en vægt fordel i at veje 575kg.
og udvalget i dimser og dibbedutter er jo ikke at kimse af..
vil bibeholde motoren kabureret primært for at holde det simpelt..
nå men mine tanker ang motor var..
std 848ccm støbejerns topstykke.
nusse indsugnings kanaler evt optimere deres forløb og form med epoxi.
lette ventiler og redusere dia. så de ligger på kanten af sædet evt lave lysning i sædet større, og polere kammer fladen
polere forbrændingskammer og fjerne muligheder for hotspots, evt lave lidt mere plads ved indsugnings ventilen i squishband for bedre fyldning lalala... og hæve kompressionen.. men til hvad..??
polere udstødnings kanalen.. og org støbejerns manifold..
polere stempel krone
eksterne dimser ved motoren..
gå fra kilerem til tandrem på generator osv..
evt ændre vandpumpe fra mekanisk til elektrisk har ik rigtigt luret og det er noget at sparer pr den energi den koster at drive over remmen kontra det at den skal fødes via batteri/generator..
fordel er konstant vandflow og da jeg planlægger at køre en høj motor temperatur er det nok en fordel..
nyere generator som burde være mere effektiv.. og lave relæ på føde og styre strøm så man kan styre hvornår den må lade..
så lade den lade ved aktiveret bremselys, og så en nødlade funktion når den når under x antal volt.
fjerne den mekaniske blæser vinge og montere en på el..
tænding vil gerne af rent økonomiske årsager gerne beholde tændspyd og fordelerdæksel..
man kan opgadere til elektronisk kontra ret overkommeligt..
spekulere dog i en plasma forstærknings dims..
for har hørt en lille fugl synge om at de dele eternol der er i benzin ikke kan antændes med normal gammeldags tændspole men kommer med via forbrændingen af benzinen.. er det en and..?
vandindspøjtning under max tps vinkel / kontakt
ang gearkasse kan man jo få retskårne mellemhjul og gearhjul og dif osv..
vil dog forsøge at få det højeste gearet dif i.. 2,9:1
indsugnings manifold er jo af en kedelig størrelse på sådan en, qua det 5 portede topstykke.. man kan jo kalde det for en 1.2.4 indsugninge manifold.. men tænker hvis jeg ændre på længden uden at tænke på den interne volume burde det skabe lidt ram effekt.. evt gå lidt ned i diamenter....
man kunne også lave et lille pleneum lige ved topstykket og så en ram pipe mellem det og kaburatoren.. med det i mente at der er benzin i luften så plenum skal være oppe i temperatur så benzinen ikke fortætter sig..
så kompressionsforhold..??
så oktantal skal man bygge til 92 eller v power
hva har jeg glemt eller hva er jeg helt ude i hampen med..