Side 1 af 2

udlæsning af fejlkoder på Citroen C4 hdi 90

: 01 jun 2013, 23:06
af uno
Er der nogen nær Rødding Der kan udlæse koder? Bilen viser motorlampe og banker vedbelastning.

: 02 jun 2013, 01:08
af uno
Derudover har jeg i aften haft det problem at under 2000 omdrejninger ville den gerne gå ud ved stigende last. Som høj gear og en bakke. Ved acceleration eller over 2000 har den banket men ikke haft problemer med at gå..

: 02 jun 2013, 10:18
af michael f
jeg bor desværre på sjælland, men det kunne godt lyde som en dyse der lækker eller for højt brændstof tryk! lad vær at kør for meget i bilen, før du har styr på hvad der forårsager bankningen, du risikere at brænde hul i et eller flere stempler!

: 02 jun 2013, 15:19
af uno
michael f skrev:jeg bor desværre på sjælland, men det kunne godt lyde som en dyse der lækker eller for højt brændstof tryk! lad vær at kør for meget i bilen, før du har styr på hvad der forårsager bankningen, du risikere at brænde hul i et eller flere stempler!


Det var også mit gæt. Ville bare være rart med en fejlsøgning her i weekenden så jeg kunne få bestilt hvad der skal til.

: 02 jun 2013, 22:46
af hYe
Banker den på alle cylindre? Og gør den det konstant, eller i alle fald går hårdt selv ved tomgang?
Så er der stor mulighed for at det er regulatoren på højtrykspumpen der forårsager problemet.
Set før.

: 06 jun 2013, 19:14
af luske
er det noget med en stor røgsky når den gør det ?? hvis ja så er det helt sikkert en dyse der er død

MVH Luske

: 06 jun 2013, 21:28
af luske
som i dyse der har været gået løs

MVH Luske

fejlsøgning overstået

: 07 jun 2013, 06:49
af uno
I går blev bilen hentet hjem efter fejlsøgning og forsøgt rens af højtrykside. En dyse konstateret defekt med for stor mængde læk olie og fortsat bankning og kraftig røg. Nu skal økonomi ministeren så afgøre om den skal sælges med fejl. Hvis der er nogen der ligger inde med et sæt dyser til en hdi 1,6 Psa så er jeg interesseret..

Re: fejlsøgning overstået

: 07 jun 2013, 08:54
af TB206HDI
uno skrev:I går blev bilen hentet hjem efter fejlsøgning og forsøgt rens af højtrykside. En dyse konstateret defekt med for stor mængde læk olie og fortsat bankning og kraftig røg. Nu skal økonomi ministeren så afgøre om den skal sælges med fejl. Hvis der er nogen der ligger inde med et sæt dyser til en hdi 1,6 Psa så er jeg interesseret..


husk at de skal kodes til motorstyringen..

: 19 jun 2013, 16:16
af uno
Kan en dysefejl få bilen til at gå ud? jeg er ret sikker på at lavtryksystemet er ok da tanken er blevet støvsuget ren og brændstof filter skiftet senere.

Er lidt i tvivl om jeg vil skifte dyserne når den også går ud.
Eftersom dyserne skal kodes med boksen, er der så nogen forskelle på om de "nye" dyser er 90 eller 110hk når bare de passer fysisk i motoren?