Side 1 af 1

Olieretur under olieniveau

: 15 sep 2013, 19:33
af Runesm
Jeg leder efter en nem måde på min budget ræser at få olien retur fra turboen.

Kan jeg lave et rør ned i en fitting der har erstattet bundproppen, eller er jeg nød til at få returen over olieniveauet?

Jeg har meget basale svejsefærdigheder, og mit bundkar er lavet af aluminimum, så jeg håber lidt på en erfaring eller to indenfor niveauet for olie-retur.


Rune

: 15 sep 2013, 20:13
af Mads B (dk)
Hvad med at lave gevind i siden af bundkaret og montere en slange studs ? Eller evt bare med en omløber på bagsiden låst med stærk genvindsikring

: 15 sep 2013, 21:28
af Runesm
Mads B (dk) skrev:Hvad med at lave gevind i siden af bundkaret og montere en slange studs ? Eller evt bare med en omløber på bagsiden låst med stærk genvindsikring


Primært dovenskab, hvis jeg kunne bruge et eksisterende gevind, så jeg var fri for at pille bundkaret ned, men også fordi bundkaret på turbosiden ikke er så højt igen at jeg tror det er muligt at få fittingen særligt højt op i olieniveauet.

: 01 okt 2013, 09:35
af Slavteren
hvis du når der til, så er det jo en mulighed at lave et lille seperat #bundkar" til turboen.

: 01 okt 2013, 09:35
af Slavteren
hvis du når der til, så er det jo en mulighed at lave et lille seperat #bundkar" til turboen.

: 01 okt 2013, 19:33
af needspeed
Da jeg var hos Toyota, servicerede vi en Yaris T-sport med eftermonteret turbo.

Den havde den løsning du snakker om.

Den fejlede aldrig noget de år, vi servicerede den.

Så det kan ihvertfald godt køre.

: 09 nov 2013, 15:38
af needspeed
Fandt lige et billede af den omtalte Yaris :-)

Billede

: 09 nov 2013, 21:59
af m power
På en vag 1.8 20vt der er olieretur nederst i bundkaret.

: 10 nov 2013, 12:14
af Runesm
Tak allesammen :)
Yarisen er lidt interessant pga det lange fladt liggende stykke rør, så det må jo være fyldt altid. Men hvad gør det, sålænge oliedrænet ved turboen aldrig er fyldt op :)

Har fået bmw'en startet op med monteringen, og den har nok sammenlagt kørt 20 minutter uden røg. Jeg ved bare ikke om jeg bør bore restrictoren lidt op, da turboen virker "træg", men nu er det så også en t3/t4 på en 1,6'er