Turbo på G40
: 10 nov 2002, 22:07
Jeg har en vw polo 2 der bliver transplanteret med en g-40 motor om en lille måneds tid, jeg kan desverre ikke montere g laderen da skattefar vil have en hulens bunke penge hvis Gerd og hHlge (dem i de hvide reklamebiler) får nys om det. Nu er det så heldigt at en nyrenoveret G-40 RS lader kan sælges, og jeg stadig vil stå tilbage med en lavkomprimeret motor med bosch digifant indsprøjtning og intercooler der næsten skriger på en turbo. Og sådan en har jeg skam også, det er en garett t2 fra en renault 5 gt, a/r er .35, da renaulten er en 1,4 og min lille polo er 1275cc tænkte jeg at det sikkert passede fint. men spørgsmålet til alle jer der ude er så..
gør den nu også det? hvor meget ladetryk kan jeg tvinge ud af den lille mølle? poloen giver 115 hk ved ca 0,8-0,9 bar, kunne jeg monstro lokke 150hk ud af den ved 1,3 bar?? kan jeg sætte blowoff ventilen efter intercooleren, der er en studs på huset oven på spjældhuset hvor bypasset sad til g laderen, eller skal jeg køre med det mekaniske bypass??
al hjælp modtages..
gør den nu også det? hvor meget ladetryk kan jeg tvinge ud af den lille mølle? poloen giver 115 hk ved ca 0,8-0,9 bar, kunne jeg monstro lokke 150hk ud af den ved 1,3 bar?? kan jeg sætte blowoff ventilen efter intercooleren, der er en studs på huset oven på spjældhuset hvor bypasset sad til g laderen, eller skal jeg køre med det mekaniske bypass??
al hjælp modtages..