Spær eller ej?
: 11 jan 2004, 21:11
Hej!
Jeg har parret en gearkasse fra en RST med en xr3i. Jeg har over ført kronhjul (med viskosespær) og gearingen fra en RST til et mk.3 hus.
MEN: nu har jeg kørt med det siden jul, og jeg kan IKKE mærke spæret. Så igår løftede jeg bilen op. Jeg startede den og satte den i 2.. Så gik jeg ud og holdte på den ene forhjul med et par handsker. Jeg kunne uden problemer bremse hjulet mens det andet fór rundt som om intet var hændt. Det skulle man da ikke kunne gøre når der er spær!
Så mit spørgsmål er: kan et spær slides/ødelægges så det ikke virker?
Man kan jo ikke montere det forkert, for der er jo kun én måde det kan side på. Så mit gæt er at væsken må være løbet ud eller sådan noget.
Er der andre der har erfaringer med spæret på en turbo Escort, må de godt hjælpe mig!
Jeg har parret en gearkasse fra en RST med en xr3i. Jeg har over ført kronhjul (med viskosespær) og gearingen fra en RST til et mk.3 hus.
MEN: nu har jeg kørt med det siden jul, og jeg kan IKKE mærke spæret. Så igår løftede jeg bilen op. Jeg startede den og satte den i 2.. Så gik jeg ud og holdte på den ene forhjul med et par handsker. Jeg kunne uden problemer bremse hjulet mens det andet fór rundt som om intet var hændt. Det skulle man da ikke kunne gøre når der er spær!
Så mit spørgsmål er: kan et spær slides/ødelægges så det ikke virker?
Man kan jo ikke montere det forkert, for der er jo kun én måde det kan side på. Så mit gæt er at væsken må være løbet ud eller sådan noget.
Er der andre der har erfaringer med spæret på en turbo Escort, må de godt hjælpe mig!