Side 1 af 4

HJÆLP problem med BOV

: 14 feb 2004, 18:44
af Bror Fusk
er der nogen der har en ide om hvor F... man kan tage tryk til ventilen på en 206 hdi???? der sidder 2 ventiler inde på bagvæggen i motorrummet men synes ikke jeg lige kunne overskue slangerne tryk/vakuum.
Kan det virkelig passe at der ikke er et sted på en sådan der er nemt at komme til at hente tryk fra eller skal man selv montere en studs????

: 14 feb 2004, 21:37
af Havneren
Hvad med at bruge et t-stykke på slangen fra din vacumpumpe et sted??? Husk at bruge Blå-scilikoneslanger...

v/h christian

: 15 feb 2004, 11:05
af Bror Fusk
jamen vakuum har jeg masser af.. men mangler turbotrykket til at holde den lukket med igen

: 15 feb 2004, 15:11
af Saab-Daniel
Du afmonterer EGR-ventilen, den sidder spændt fast med 2 skruer på udstødningsmanifolden, og 2 skruer på rørbøjningen til indsugningsmanifolden. Du saver rører mellem EGR og indsugningsmanifolden over, blænder det af på AGR ved at svejse en prop i, og sætter din BOV fast med et stykke 1" slange på det lille stykke studs der er tilbage til indsugningsmanifolden... Husk at sætte prop i slange til EGR-ventilen, så den ikke suger på den.
Find mere info på http://www.ls-diesel.dk
Daniel

: 15 feb 2004, 16:47
af Bror Fusk
nej nej nej... bovén er monteret jeg mangler bare det skide turbotryk til solenoid ventilen til at holde bov lukket med

: 15 feb 2004, 19:07
af Bror Fusk
Er der dog slet ingen der kan hjælpe stakkels lille mig????

: 15 feb 2004, 19:20
af Morten VJ
Mht. tryk tag det fra den nærmeste studs/ slange der sidder efter turboen og før indsugnings ventilerne.

MVH

Morten

: 15 feb 2004, 19:28
af Bror Fusk
ja men lige hvor fa... finder jeg den forp... studs/slange???

: 15 feb 2004, 19:49
af Morten VJ
Prøv wastegaten til turboen, hvis der finddes såddan en.I så fald skal den tages på den slange der sidder nærmest kompressorhuset.

MVH

Morten

: 15 feb 2004, 20:04
af Gæst
du behøver ikke mere end det du har .ved det for har lige monteret en igår på min 206 .glem bare den sidste studs på omskifterventilen den behøver ikke at blive sat til tryk