Side 1 af 2
RST Slår fra ved 5.500omdr????????
: 21 mar 2004, 21:06
af Thomas .H
Hej har et problem min Rst slår fra ved 5.500omdr ved 0.9 bar! har skruede den ned til 0.7 nu og der slår den far ved 6700/6800 ca!
Der er monteret superchip nogen der kan hjælpe??????. Har hørt noget om at der sidder en jumper i motorstyringen som man kan flytte som så flytter begrænsningen hjælp??

: 22 mar 2004, 05:42
af Morten VJ
Det lyder som din tændspole ikke kan følge med længere.
Prøv at reducere gnistgabet på tændrørene.
kontroller kabler, rotor, dæksel, og tændrør, Byt til nyt ved den mindste tvivl.
Hvis det ikke hjælper så prøv at skifte spolen, Den kan godt være defekt, og samtidig virke ok ved lavere belastning.
MVH
Morten
: 22 mar 2004, 10:10
af Mark
Da jeg kørte RST var afstanden 0,9mm på tændrørene, og koldtallet var +2 i forhold til std rørene. jeg brugte NGK, det kørte fint.
: 22 mar 2004, 11:11
af Thomas H
okey det må jeg lige prøve så tak for hjælpen !
: 22 mar 2004, 18:11
af 2fat2fly
Thomas H skrev:okey det må jeg lige prøve så tak for hjælpen !
En kammi prøvede det, der var det benz pumpen ja lyder mærkeligt.
: 22 mar 2004, 19:11
af Jakob Hansen
En RST der tager 6800 omdr
Sådan een burde da ikke kunne tage mere en max 6000!?
: 22 mar 2004, 20:36
af homer1
Jakob Hansen skrev:En RST der tager 6800 omdr
Sådan een burde da ikke kunne tage mere en max 6000!?
hejsa ved godt jeg er ny men hvis du nu læste hvad han skrev var der mont. super chip hvilket også kan flytte begrandseren
jeg tror også det er et benz problem
: 22 mar 2004, 21:15
af Jakob Hansen
homer1 skrev:Jakob Hansen skrev:En RST der tager 6800 omdr
Sådan een burde da ikke kunne tage mere en max 6000!?
hejsa ved godt jeg er ny men hvis du nu læste hvad han skrev var der mont. super chip hvilket også kan flytte begrandseren
jeg tror også det er et benz problem
Begrænser eller ej, så er 6800 stadigvæk (efter min mening) næsten urealistisk meget for en RST.
Jeg er næsten sikker på at alle de effektmålinger jeg har set af RST´ere (og det er ikke så lidt) ligger max effekten inden for et interval på 5500-5600 omdr.
Standart kan og bør en RST ikke kunne tage mere end 6000 omdr, så derfor under det mig meget. Men jeg skal ikke kunne sige om en chip virkeligt har så meget effekt. Jeg tvivler dog på det, jeg ville ihvertfald være betænkelig med at køre en CVH motor helt derop hvis den virkleigt kunne.
: 22 mar 2004, 21:49
af homer1
Jakob Hansen skrev:homer1 skrev:Jakob Hansen skrev:En RST der tager 6800 omdr
Sådan een burde da ikke kunne tage mere en max 6000!?
hejsa ved godt jeg er ny men hvis du nu læste hvad han skrev var der mont. super chip hvilket også kan flytte begrandseren
jeg tror også det er et benz problem
Begrænser eller ej, så er 6800 stadigvæk (efter min mening) næsten urealistisk meget for en RST.
Jeg er næsten sikker på at alle de effektmålinger jeg har set af RST´ere (og det er ikke så lidt) ligger max effekten inden for et interval på 5500-5600 omdr.
Standart kan og bør en RST ikke kunne tage mere end 6000 omdr, så derfor under det mig meget. Men jeg skal ikke kunne sige om en chip virkeligt har så meget effekt. Jeg tvivler dog på det, jeg ville ihvertfald være betænkelig med at køre en CVH motor helt derop hvis den virkleigt kunne.
nu er jeg godt klar over at det ikke er samme bil men jeg hvade en xr3 i som tog over 7500o/m så en cvh kan godt holde til at få kløg men ikke over længere stræk nu kører jeg så ikke ford mere med opel astra f gsi og der er begrandseren std sat til 6700o/m og når den bliver chippet slår den først fra ved 8200o/m

: 23 mar 2004, 11:31
af Clisse
Den superchip der er monteret. Er du sikker på den fjerner begrænsningen for ladetryk. Måske nok derfor at det fungere med 0,7 og ikke 0,9...