Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 maj 2025, 05:23

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Mester Medlem

Så er jeg så heldig at sprænge min tandrem på min b21et motor kan den motor over leve det eller bøjer den ventielerne.
Har prøvet at sætte stempler i top og dreje knasten forsigtig og der kan jeg ikke mærke den rammer noget. Men der for er det jo ikke sikkert den kan over leve. Det sket ved 2000 omdr ca
Mvh lars

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Moderator

Lars PH skrev:
Så er jeg så heldig at sprænge min tandrem på min b21et motor kan den motor over leve det eller bøjer den ventielerne.
Har prøvet at sætte stempler i top og dreje knasten forsigtig og der kan jeg ikke mærke den rammer noget. Men der for er det jo ikke sikkert den kan over leve. Det sket ved 2000 omdr ca
Mvh lars

Hvis det er std knast, så løfter den ikke nok til at nå stemplerne, så skift du bare den rem, så spiller det igen.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

takker der gjorde du mig glad igen. Er lidt på jagt efter en a knast hva jeg kan læse mig til skulle den være rimelig god til den motor. De mærker der er til den motor på knast akslen der kan jeg nok se der er et mærke op af synes bare på krumtappen jeg ikke kan få øje på det der er et meget lille mærke på remskiven som passer med første stempel i top men det ligner nu mere en rids. til tændingen skal den passe med et mærke i strømfordeleren eller hvor dan stiller man den sidste "remskive"

Titel:
Mester Medlem

Hey, sgu trist med din vogn lars, men fanme en god nyhed den bare lige er at få til at spille igen!

Titel:
Nyt Medlem

Geografisk sted: nordsjælland
Hey lars kik du lidt her så er du ikke i trivl mere... :wink:
http://www.volvo240.dk/main.asp?f=109

Titel:
Mester Medlem

jeps prøver at få den hen på mærkerne i aften så kan jeg få hentet min tandrem og strammer i morgen så bliver det spændend hvor mange cylindre den køre på om toppen skal af

Titel:
Mester Medlem

Så fik jeg remmen på igen og den startede fantastisk. Fandt også en masse utæt hedder på tryk siden af turboen. Mit næste problem er hva skal den stå på at grader ved tændingen.
Mvh Lars

Titel:
Nyt Medlem

Geografisk sted: nordsjælland
Hej Lars PH 15grader F.T ved 750o/m på en B21et

hilsen c.beyer

Titel:
Mester Medlem

tak skal du havde. næste problem er at vis man sætter motoren på fx 1900 omdr falder blinket ud fra min tændings pistol engang det gør den så kun på cylinder nr 1 og ingen af de andre cylindre det vil sige at den mister gnisten der. Har ikke arbejdet mere i det da jeg først fandt ud af det klokken 10.05 i går aftes synes egentlig jeg var for træt til at bøvle vidre med det i går

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time