volvo 240 tandrem

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Lars PH
Mester Medlem
Indlæg: 568
Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07

volvo 240 tandrem

#1 Indlæg af Lars PH »

Så er jeg så heldig at sprænge min tandrem på min b21et motor kan den motor over leve det eller bøjer den ventielerne.
Har prøvet at sætte stempler i top og dreje knasten forsigtig og der kan jeg ikke mærke den rammer noget. Men der for er det jo ikke sikkert den kan over leve. Det sket ved 2000 omdr ca
Mvh lars
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: volvo 240 tandrem

#2 Indlæg af HenrikGM »

Lars PH skrev:Så er jeg så heldig at sprænge min tandrem på min b21et motor kan den motor over leve det eller bøjer den ventielerne.
Har prøvet at sætte stempler i top og dreje knasten forsigtig og der kan jeg ikke mærke den rammer noget. Men der for er det jo ikke sikkert den kan over leve. Det sket ved 2000 omdr ca
Mvh lars


Hvis det er std knast, så løfter den ikke nok til at nå stemplerne, så skift du bare den rem, så spiller det igen.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Lars PH
Mester Medlem
Indlæg: 568
Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07

#3 Indlæg af Lars PH »

takker der gjorde du mig glad igen. Er lidt på jagt efter en a knast hva jeg kan læse mig til skulle den være rimelig god til den motor. De mærker der er til den motor på knast akslen der kan jeg nok se der er et mærke op af synes bare på krumtappen jeg ikke kan få øje på det der er et meget lille mærke på remskiven som passer med første stempel i top men det ligner nu mere en rids. til tændingen skal den passe med et mærke i strømfordeleren eller hvor dan stiller man den sidste "remskive"
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#4 Indlæg af Runesm »

Hey, sgu trist med din vogn lars, men fanme en god nyhed den bare lige er at få til at spille igen!
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
C.Beyer
Nyt Medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 13 jan 2005, 18:17
Geografisk sted: nordsjælland

#5 Indlæg af C.Beyer »

Hey lars kik du lidt her så er du ikke i trivl mere... :wink:
http://www.volvo240.dk/main.asp?f=109
Lars PH
Mester Medlem
Indlæg: 568
Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07

#6 Indlæg af Lars PH »

jeps prøver at få den hen på mærkerne i aften så kan jeg få hentet min tandrem og strammer i morgen så bliver det spændend hvor mange cylindre den køre på om toppen skal af
Lars PH
Mester Medlem
Indlæg: 568
Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07

#7 Indlæg af Lars PH »

Så fik jeg remmen på igen og den startede fantastisk. Fandt også en masse utæt hedder på tryk siden af turboen. Mit næste problem er hva skal den stå på at grader ved tændingen.
Mvh Lars
C.Beyer
Nyt Medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 13 jan 2005, 18:17
Geografisk sted: nordsjælland

#8 Indlæg af C.Beyer »

Hej Lars PH 15grader F.T ved 750o/m på en B21et

hilsen c.beyer
Lars PH
Mester Medlem
Indlæg: 568
Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07

#9 Indlæg af Lars PH »

tak skal du havde. næste problem er at vis man sætter motoren på fx 1900 omdr falder blinket ud fra min tændings pistol engang det gør den så kun på cylinder nr 1 og ingen af de andre cylindre det vil sige at den mister gnisten der. Har ikke arbejdet mere i det da jeg først fandt ud af det klokken 10.05 i går aftes synes egentlig jeg var for træt til at bøvle vidre med det i går
Besvar