Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 maj 2025, 01:55

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Så har jeg købet en Cossie ventil hos Ford for 315.- .. DET er sgu da billigt.. :-)
Så er jeg snart klar til at montere det hele på Fiestaen :-O

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Spændende - hold os endelig opdateret mht. hvordan det skrider frem.
Mvh Johnny and

Junior Medlem

Hej Steffen

Hvilken type blow er det som du har købt hos Ford?

vh
Christian

Jeg skal nok fortælle :-) kommer sikkert også til at spørge en masse..:-|
Det er en std. by-pass ventil fra en Sierra Cosworth, med to store studser og en lille en til vaccum styringen.. den er sgu fin nok, skal bare ha en lille tragt på..
Så har jeg købt en KKK-04 turbo fra en Transit 2.5 d, har kørt ½ dag og er som ny.. 500.- he he he... DET er fedt.. fååårk den skriger lækkert...:-P
Regner med at det hele kommer til at koste under 2000.- :-O

er det en blow off ventil der lufter ud i fri luft , altså den dejlige lyd af en turbo motor, eller er det typen der lufter ud inde i systemet?

Den er egenligt beregnet til at føre trykket tilbage i systemet, men jeg har tænkt mig at bygge en lille tragt på, og så skal den bare nyse dejligt ud til mine små røde ører.. :-D
Der er et billede her: <http://www.wrc-cosworth.org/tech/turbocharge/dvalve.jpg>
Måske er det ikke det optimale, men det er en billig start og det virker jo på en Cossie, sååååå :-P

Okidoki meget forståligt at du ville høre den søde nysen! :-)
Men det med trakten tror du det er nemt at lave /du har måske allerede en ide ?
For det er da en noget billigere løsning en at købe en bygget til formålet vel halv pris ik? Jeg har selv en Datsun 280ZX(2.8l 6 cyl række) Turbo Targa og kunne meget godt tænke mig at høre lidt mere til min turbo plus at beholde poweren imellem gearskiftene!
Held og lykke med dit projekt!
MVH
Dan

Dan alias Monkeyboy

Ja, netop Dan.. I første omgang myrder jeg en alm. plastic køkkentragt og spænder på studsen med et spændebånd. Senere kan man jo finde noget der ser mere smart ud, evt. lave en af metal.

Hej!

Fint med lyden fra BOV.

Bare lige en lille detalje. Bovén står åben i tomgang. Den vil suge en del ufiltreret luft ind den vej. et lille filter er nok en idé.

Jeg kører selv med samme type vent. Jeg har ført den ned lige efter mit K&N filter.

På Trods af at den er recirkulerende kan man sagtens høre den når bare den munder ud tæt ved filteret.:-)

Mvh. Thomas

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time