Blow-off ventil ??

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Steffen Olesen

Re: Blow-off ventil ??

#11 Indlæg af Steffen Olesen »

Så har jeg købet en Cossie ventil hos Ford for 315.- .. DET er sgu da billigt.. :-)
Så er jeg snart klar til at montere det hele på Fiestaen :-O
Johnny_and

#12 Indlæg af Johnny_and »

Spændende - hold os endelig opdateret mht. hvordan det skrider frem.
Mvh Johnny and
christian
Junior Medlem

#13 Indlæg af christian »

Hej Steffen

Hvilken type blow er det som du har købt hos Ford?

vh
Christian
Steffen Olesen

#14 Indlæg af Steffen Olesen »

Jeg skal nok fortælle :-) kommer sikkert også til at spørge en masse..:-|
Det er en std. by-pass ventil fra en Sierra Cosworth, med to store studser og en lille en til vaccum styringen.. den er sgu fin nok, skal bare ha en lille tragt på..
Så har jeg købt en KKK-04 turbo fra en Transit 2.5 d, har kørt ½ dag og er som ny.. 500.- he he he... DET er fedt.. fååårk den skriger lækkert...:-P
Regner med at det hele kommer til at koste under 2000.- :-O
monkeyboy

#15 Indlæg af monkeyboy »

er det en blow off ventil der lufter ud i fri luft , altså den dejlige lyd af en turbo motor, eller er det typen der lufter ud inde i systemet?
Steffen Olesen

#16 Indlæg af Steffen Olesen »

Den er egenligt beregnet til at føre trykket tilbage i systemet, men jeg har tænkt mig at bygge en lille tragt på, og så skal den bare nyse dejligt ud til mine små røde ører.. :-D
Der er et billede her: <http://www.wrc-cosworth.org/tech/turbocharge/dvalve.jpg>
Måske er det ikke det optimale, men det er en billig start og det virker jo på en Cossie, sååååå :-P
Dan

#17 Indlæg af Dan »

Okidoki meget forståligt at du ville høre den søde nysen! :-)
Men det med trakten tror du det er nemt at lave /du har måske allerede en ide ?
For det er da en noget billigere løsning en at købe en bygget til formålet vel halv pris ik? Jeg har selv en Datsun 280ZX(2.8l 6 cyl række) Turbo Targa og kunne meget godt tænke mig at høre lidt mere til min turbo plus at beholde poweren imellem gearskiftene!
Held og lykke med dit projekt!
MVH
Dan
Dan

#18 Indlæg af Dan »

Dan alias Monkeyboy
Steffen Olesen

#19 Indlæg af Steffen Olesen »

Ja, netop Dan.. I første omgang myrder jeg en alm. plastic køkkentragt og spænder på studsen med et spændebånd. Senere kan man jo finde noget der ser mere smart ud, evt. lave en af metal.
Thomas

#20 Indlæg af Thomas »

Hej!

Fint med lyden fra BOV.

Bare lige en lille detalje. Bovén står åben i tomgang. Den vil suge en del ufiltreret luft ind den vej. et lille filter er nok en idé.

Jeg kører selv med samme type vent. Jeg har ført den ned lige efter mit K&N filter.

På Trods af at den er recirkulerende kan man sagtens høre den når bare den munder ud tæt ved filteret.:-)

Mvh. Thomas
Besvar