Ravnen skrev:
kolermanden skrev:
Ravnen skrev:
Vader siger: GT 42

Må jeg komme med en super ide , GT47
Ja ja - det var sjovt een gang, og desuden har du ikke en GT 47 Kolamand...
Når ballet er nu er åbnet så kan jeg vel også komme med en anden åndsvag ide der heller ikke har en s... med topic at gøre...
Smid denne lille kompressor på istedet, den burde kunne levere luft nok, hvis din patrol kan trække den
http://www.manturbo.com/bin/startdownloadbycms.php?ChannelType=turbonews&ID=6&FieldName=EN_File
@ Vaders og Koalamand
I vil aldrig få en GT42 eller GT47 til at fungere ordentligt på en lille Patrol Diesel motor, prøv at sammenlign std monteret diesel turboers størrelse og motor cc med hvad der er standard monteret på en benzin motor, hvor samme turbo kan levere luft og hk til en 1600cc benzin motor så skal du op i 2.5 - 2.6L Diesel før turbostørrelserne er nogenlunde ens
Nu er std. monteret turboer nok ikke det man kommer til at kalde for stor og det gælder nok lige så meget for diesel som det gør for en benziner.
Og når Garrett opgiver deres gt42 og gt47 fra 5 & 700HK så skal der nok en hel del varm luft igennem dem før der sker noget, hvis vi tager udgangspunkt i en 3L benziner hvor disse turbore nok ville passe så skal vi ca en faktor 1,6 op i volumen når vi snakker diesel dvs. omkring 4,8L og så vidt jeg kan se er den største diesel patrol 4,2L og her vil selv den mindste gt42 nok virke lidt for stor (med mindre den skal bruges til diesel drag)
eller du kender måske mange diesel motore der køre med en litter effekt på 100hk eller derover

efter denne simple formel så er gt42'ern fra 5L og gt47'eren fra 7L diesel motore