Langsom Turbo

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
subtimist
Nyt Medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: 02 jun 2006, 14:19

#11 Indlæg af subtimist »

det er udstødningen der er for lille måske sidder en på fra en /a model de ligner 100% er bare mindre
har kørt i sådan en i 6 år ladetrykket steg øjeblikkeligt da udstødningen flækkede, men chek også brændstoffiltre pumpeindstilling og ikke mindst vippetøjet mine vippearme var slidt så det var umuligt at justere ventiltolerancen korrekt.
hvad er km og alder på den?

MVH. IB.
Min biler 4wd 4cyl 4 knastakseler 400 hk ups mangler 190 hk er på vej.
Skildpadden
Junior Medlem
Indlæg: 45
Tilmeldt: 14 jun 2006, 15:12

#12 Indlæg af Skildpadden »

Hej IB.

Jeg vil prøve at køre patrolstyle = fri udblæsning senere idag, hvis det holder op med at pisse ned ovenfra...

Ventilerne er meget tricky at indstille ja. Jeg vil prøve at svejse på vippearmene der hvor de går på ventilen og slibe det jævnt igen.

Den er fra 87 og er den model uden intercooler (endnu :) )
Speedometeret runder ved 99.999 og den står på 98.000 nu.
Jeg ved ikke om den har gået 98k el. 498k?

Jeg fandt på internet et stykke om rockyen den lader med 0,8! det har min ikke gjort i den tid jeg har haft den..

Mvh Kent
Skildpadden
Junior Medlem
Indlæg: 45
Tilmeldt: 14 jun 2006, 15:12

#13 Indlæg af Skildpadden »

Så nu har jeg prøvet at køre en tur for fri udblæsning.
Det gav ikke noget før ca. 3500 omdr. der kan den lade med 0,7 bar istedet for 0,6bar som før.
(stadigvæk med wastegate mekanisk lukket hele tiden)
Luftfiltret skiftede jeg til nyt før alle mine forsøg.

Ps. nu hyler den som en patrol, men lyder squ mere som en traktor :?
Brugeravatar
kolermanden
Senior Medlem
Indlæg: 385
Tilmeldt: 17 jul 2007, 13:57
Geografisk sted: Jylland (Fiskebyen)
Kontakt:

#14 Indlæg af kolermanden »

Ravnen skrev:Vader siger: GT 42 :up:


Må jeg komme med en super ide , GT47
>Goril< en, Gorilla i menneskeskikkelse, som ikke har fornemmelse for finesse.
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#15 Indlæg af Ravnen »

kolermanden skrev:
Ravnen skrev:Vader siger: GT 42 :up:


Må jeg komme med en super ide , GT47


Ja ja - det var sjovt een gang, og desuden har du ikke en GT 47 Kolamand...
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Brugeravatar
kolermanden
Senior Medlem
Indlæg: 385
Tilmeldt: 17 jul 2007, 13:57
Geografisk sted: Jylland (Fiskebyen)
Kontakt:

#16 Indlæg af kolermanden »

Nope men en pumpe der kan føde den :up:
>Goril< en, Gorilla i menneskeskikkelse, som ikke har fornemmelse for finesse.
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#17 Indlæg af ae86 »

Ravnen skrev:
kolermanden skrev:
Ravnen skrev:Vader siger: GT 42 :up:


Må jeg komme med en super ide , GT47


Ja ja - det var sjovt een gang, og desuden har du ikke en GT 47 Kolamand...


Når ballet er nu er åbnet så kan jeg vel også komme med en anden åndsvag ide der heller ikke har en s... med topic at gøre...

Smid denne lille kompressor på istedet, den burde kunne levere luft nok, hvis din patrol kan trække den

http://www.manturbo.com/bin/startdownloadbycms.php?ChannelType=turbonews&ID=6&FieldName=EN_File

@ Vaders og Koalamand

I vil aldrig få en GT42 eller GT47 til at fungere ordentligt på en lille Patrol Diesel motor, prøv at sammenlign std monteret diesel turboers størrelse og motor cc med hvad der er standard monteret på en benzin motor, hvor samme turbo kan levere luft og hk til en 1600cc benzin motor så skal du op i 2.5 - 2.6L Diesel før turbostørrelserne er nogenlunde ens

Nu er std. monteret turboer nok ikke det man kommer til at kalde for stor og det gælder nok lige så meget for diesel som det gør for en benziner.

Og når Garrett opgiver deres gt42 og gt47 fra 5 & 700HK så skal der nok en hel del varm luft igennem dem før der sker noget, hvis vi tager udgangspunkt i en 3L benziner hvor disse turbore nok ville passe så skal vi ca en faktor 1,6 op i volumen når vi snakker diesel dvs. omkring 4,8L og så vidt jeg kan se er den største diesel patrol 4,2L og her vil selv den mindste gt42 nok virke lidt for stor (med mindre den skal bruges til diesel drag)

eller du kender måske mange diesel motore der køre med en litter effekt på 100hk eller derover :shock: efter denne simple formel så er gt42'ern fra 5L og gt47'eren fra 7L diesel motore
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#18 Indlæg af Ravnen »

Kære ae86, mit indlæg var en joke, er dit?
ik' fordi at jeg ikke kunne finde på at prøve en eller anden dag.
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Skildpadden
Junior Medlem
Indlæg: 45
Tilmeldt: 14 jun 2006, 15:12

#19 Indlæg af Skildpadden »

Hvordan kan jeg checke min turbo om den er ok eller slidt?
Skal der en fagmand til at se om den er ok?

Mvh Kent
Andy
Senior Medlem
Indlæg: 315
Tilmeldt: 12 jul 2006, 16:58

#20 Indlæg af Andy »

Skildpadden skrev:Så nu har jeg prøvet at køre en tur for fri udblæsning.
Det gav ikke noget før ca. 3500 omdr. der kan den lade med 0,7 bar istedet for 0,6bar som før.
(stadigvæk med wastegate mekanisk lukket hele tiden)
Luftfiltret skiftede jeg til nyt før alle mine forsøg.

Ps. nu hyler den som en patrol, men lyder squ mere som en traktor :?


Det er klart den lyder mere som en traktor...den har jo kun 4 cyl...en 4 cyl diesel med turbo lyder bare ikke så fint som en 6 cyl...

Jeg tror du skal prøve og skrue din pumpe lidt mere op..og så se om dit ladetryk ikke stiger..mere olie=mere tryk..

Men pas på når du skruer den op..på et tidspunkt kan dine dyser ikke følgemed længere..og de dør hvis du prøver og skubbe en alt for stor mængde gennemn...

Mvh

Andy

PS: konen har en Rocky fra 87 2,8 uden turbo, herlig gammel sejtrækker
Besvar