Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 maj 2025, 04:36

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 23 mar 2009, 20:16 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
JerrilD skrev:
Er det sværet at eftermontere sådan en intercooler??


Ikke som sådan - men at du spørger på den måde kan alligevel få mig til at tvivle.
Hovwdiaudi solgte en gang (gør måske stadig?) nogle kits til at montere FMIC på GTD'ere uden IC.
Der er alt i - og så bliver det nok ikke nemmere.

Ellers er det nooogetledes ligetil hvis man vil klunse noget selv.
Der sidder en "vinkelstuds" på indsugningsmanifolden, den bolter man af og roterer 180 grader og bolter fast igen. Så går turboens trykside ud i passagersiden, og indsugningsmanifoldens indgang peger over mod førersiden. Det giver et godt udgangspunkt for at montere en FMIC med ind- og udgang i hver sin ende.

Så skal der lidt rør til med lidt slanger etc., samt naturligvis selve IC'en.
Der er tonsvis af plads på sådan en Golf II med 8V-kværn (uanset om det er en diesel eller benzin :-)), så det går fint med at få smidt en IC foran køleren.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 mar 2009, 20:56 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 16 okt 2004, 22:51
Indlæg: 475
Geografisk sted: Vendsyssel
Angående forskel på GTD motorerne, så er der vist noget med at dem med ic er med underkølede stempler, så den tåler noget bedre evt ekstra tryk og diesel.

_________________
Ole Bundgaard

http://www.youtube.com/watch?v=Ncq9stPGb2E


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 mar 2009, 20:50 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 07 mar 2006, 17:20
Indlæg: 334
wukshady skrev:
Angående forskel på GTD motorerne, så er der vist noget med at dem med ic er med underkølede stempler, så den tåler noget bedre evt ekstra tryk og diesel.


Så vidt jeg er informeret er alle td/gtd'ere med underkølede stempler, almimdelige diesler er ikke.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 mar 2009, 21:38 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Indlæg: 234
Geografisk sted: Brædstrup
Excess skrev:
[

Så vidt jeg er informeret er alle td/gtd'ere med underkølede stempler, almimdelige diesler er ikke.


Sådan mener jeg også at det forholder sig. Og ud fra mine egne erfaringer så kan en td der er født uden ic, sagtens holde til en hel del ladetryk og diesel hvis den får en ic ud i fronten. Desuden kan det godt betale sig at lave et andet forrør til dem, da det snævre en del ind kort efter turboen, det giver et markant bedre træk fra bunden af. :gnaek:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 mar 2009, 18:19 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 16 okt 2004, 22:51
Indlæg: 475
Geografisk sted: Vendsyssel
I stand corrected :rock:

_________________
Ole Bundgaard

http://www.youtube.com/watch?v=Ncq9stPGb2E


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team