Større Intercooler på en GTD?

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#11 Indlæg af Wildert »

JerrilD skrev:Er det sværet at eftermontere sådan en intercooler??


Ikke som sådan - men at du spørger på den måde kan alligevel få mig til at tvivle.
Hovwdiaudi solgte en gang (gør måske stadig?) nogle kits til at montere FMIC på GTD'ere uden IC.
Der er alt i - og så bliver det nok ikke nemmere.

Ellers er det nooogetledes ligetil hvis man vil klunse noget selv.
Der sidder en "vinkelstuds" på indsugningsmanifolden, den bolter man af og roterer 180 grader og bolter fast igen. Så går turboens trykside ud i passagersiden, og indsugningsmanifoldens indgang peger over mod førersiden. Det giver et godt udgangspunkt for at montere en FMIC med ind- og udgang i hver sin ende.

Så skal der lidt rør til med lidt slanger etc., samt naturligvis selve IC'en.
Der er tonsvis af plads på sådan en Golf II med 8V-kværn (uanset om det er en diesel eller benzin :-)), så det går fint med at få smidt en IC foran køleren.
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
wukshady
Senior Medlem
Indlæg: 475
Tilmeldt: 16 okt 2004, 23:51
Geografisk sted: Vendsyssel

#12 Indlæg af wukshady »

Angående forskel på GTD motorerne, så er der vist noget med at dem med ic er med underkølede stempler, så den tåler noget bedre evt ekstra tryk og diesel.
Excess
Senior Medlem
Indlæg: 334
Tilmeldt: 07 mar 2006, 17:20

#13 Indlæg af Excess »

wukshady skrev:Angående forskel på GTD motorerne, så er der vist noget med at dem med ic er med underkølede stempler, så den tåler noget bedre evt ekstra tryk og diesel.


Så vidt jeg er informeret er alle td/gtd'ere med underkølede stempler, almimdelige diesler er ikke.
JDJ
Medlem
Indlæg: 234
Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Geografisk sted: Brædstrup
Kontakt:

#14 Indlæg af JDJ »

Excess skrev:[

Så vidt jeg er informeret er alle td/gtd'ere med underkølede stempler, almimdelige diesler er ikke.


Sådan mener jeg også at det forholder sig. Og ud fra mine egne erfaringer så kan en td der er født uden ic, sagtens holde til en hel del ladetryk og diesel hvis den får en ic ud i fronten. Desuden kan det godt betale sig at lave et andet forrør til dem, da det snævre en del ind kort efter turboen, det giver et markant bedre træk fra bunden af. :gnaek:
wukshady
Senior Medlem
Indlæg: 475
Tilmeldt: 16 okt 2004, 23:51
Geografisk sted: Vendsyssel

#15 Indlæg af wukshady »

I stand corrected :rock:
Besvar