Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 04:48

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Nyt Medlem

Geografisk sted: Solrød
Vil jeg da forsøge så. Tror bare det bliver umuligt at få dem til det. Har fået sporet bilen og ratte står skæv så det skal de også lave + at min abs aktiver nogle gange når jeg bremser. Ydermere har jeg en rust sag kørende med dem om en bagklap de har lavet og lakeret som ruster efter 2 år.

Så tror ikke de er glade for mig. Det bliver sgu nok rimeligt svært at overbevise dem om at de skal åbne den op og tjekke den efter på deres regning. :evil:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Admin
Admin

Ja, den vil nok være svær. Deres forsvar kan også være at du bør stoppe motoren så snart du har hørt det, og det burde have været i starten. Problemet er at du er usikker på hvornår det er kommet - ikke sandt?

Som sagt, så tror jeg helt bestemt du vil have hørt det under køreturen med campingvognen. Den vil også hakke i det hvis detonationen var/bliver slem.

Titel:
Nyt Medlem

Altså har kun hørt det efter at jeg var hos ford. Skal siges at jeg hørte det kun fordi at jeg kørte med nedrullet vindue forbi noget mur værk som kastede lyden tilbage.

Nu hvor jeg har lagt mærke til det kan jeg selvfølgelig godt høre det uden murværk, men skal stadig have rullet vinduet ned. Men køre også med sportsudstødning på som brummer godt.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Hæftig banken kan altid høres. Lyder som det kun lige er grænsen den er nået til. Men til Ford det skal, og helst hurtigt...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
V6 motoren er dog ikke den med de bedste plejlstangslejer.der ligger en del motore rundt omkring på den konto pga ford ikke havde nye lejer da de ikke mente de kunne skiftes. man kan få dem idag i løs vægt. om ikke ander uorginalt.

syntes dog ikke jeg husker noget noget med at de har tendens til tændingsbanken.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Area mid - Køge
Ved ikke på hvilket Ford værksted du har været, men synes du skal prøve Jacobil i Køge - når du nu er fra Solrød - og så specifikt bede om at Turbo Søren bliver den der håndterer bilen - han ved det der er værd at vide, og kan også fixe dette.

JJ

Titel: .
Nyt Medlem

Hey igen.

Er lige kommet hjem fra ferie hvor jeg har kørt en små 1000 km. Var nede hos ford i mandags for at snakke med dem og de mente at jeg godt kunne køre på ferie i den. Havde heller ikke noget andet valg da jeg skulle køre samme dag kl 12 og bilen skulle jo lige pakkes inden.

Nå men er nu vendt hjem og den køre da stadig. Har også været meget omhyggelig med ikke at fremprovokere lydene.

Det er jacobil i køge som jeg bruger og jeg har bestilt tid her på onsdag. Så er lidt spændt på hvad de siger.

Plejllejer har jeg også hørt noget om at de skulle være skrøbelige, men den har altid været passet med den rigtige olie og aldrig kørt særligt hårdt. I såfald har den fået lov til at blive varm først.

At skifte plejlejer på sådan en svend må da også være en ordentlig omgang. Bor nemlig i lejlighed.

Titel:
Nyt Medlem

Hov glemte lige en ting.

Har et lille km/l regnskab. Nu er det så desværre lavet med 2 forskellige slags dæk men i kan jo lige kigge på det.

195/65-15 goodyear vinterdæk kørt om sommeren = 11.5 km/l

235/40-18 2 stk falken og 2 stk goodyear sommerdæk kørt om sommeren = maks 8 km/l hvis man kører den rigtig pænt.

Kan de dæk virkelig sluge så meget benzin eller har det også noget med tændingen at gøre.

Dækkene kom nemlig på samme dag den var hos for og få skiftet tændrør og kabler derefter kan man nærmest ikke hive den over 8 km/l

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Jimmy P skrev:
Har her for nylig opdaget nogle mærkelige lyse klikke lyde fra motoren. De kommer når man accelerer fra tomgang til 2500 omdrejninger. Kommer meget når man sejrtrækker. Mistænker at det er tændingsbanken, men er ikke helt sikker. Lydene har jeg først lige lagt mærke til, mærkeligt nok kommer den lige fra ford hvor de har skiftet tændkabler + rør

Jeg tror bare der er en tændrørsledning der ikke er monteret ordentligt - kliklydene er tændingsgnisterne der springer et helt forkert sted :P

Jimmy P skrev:
Hov glemte lige en ting.
Har et lille km/l regnskab. maks 8 km/l hvis man kører den rigtig pænt.
...samme dag den var hos for og få skiftet tændrør og kabler derefter kan man nærmest ikke hive den over 8 km/l

Det der bekræfter temmeligt meget min mistanke omkring fejl i det udførte arbejde. Det vil sandsynligvis kun tage ganske få øjeblikke at rette fejlen. Men det kræver jo lidt mere end bare snak om hvor travlt man har på værkstedet, fx at en mekaniker rent faktisk gør noget...
I betragtning af dine andre oplevelser med værkstedet vil jeg da ikke håbe du har betalt alt for store beløb for "veludført" arbejde.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Jimmy P skrev:
Vil jeg da forsøge så. Tror bare det bliver umuligt at få dem til det. Har fået sporet bilen og ratte står skæv så det skal de også lave + at min abs aktiver nogle gange når jeg bremser. Ydermere har jeg en rust sag kørende med dem om en bagklap de har lavet og lakeret som ruster efter 2 år.

Så tror ikke de er glade for mig. Det bliver sgu nok rimeligt svært at overbevise dem om at de skal åbne den op og tjekke den efter på deres regning. :evil:

Overhovedet ikke - du skal bare melde dig ind i FDM ;)

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time