Jimmy P skrev:
Har her for nylig opdaget nogle mærkelige lyse klikke lyde fra motoren. De kommer når man accelerer fra tomgang til 2500 omdrejninger. Kommer meget når man sejrtrækker. Mistænker at det er tændingsbanken, men er ikke helt sikker. Lydene har jeg først lige lagt mærke til, mærkeligt nok kommer den lige fra ford hvor de har skiftet tændkabler + rør
Jeg tror bare der er en tændrørsledning der ikke er monteret ordentligt - kliklydene er tændingsgnisterne der springer et helt forkert sted
Jimmy P skrev:
Hov glemte lige en ting.
Har et lille km/l regnskab. maks 8 km/l hvis man kører den rigtig pænt.
...samme dag den var hos for og få skiftet tændrør og kabler derefter kan man nærmest ikke hive den over 8 km/l
Det der bekræfter temmeligt meget min mistanke omkring fejl i det udførte arbejde. Det vil sandsynligvis kun tage ganske få øjeblikke at rette fejlen. Men det kræver jo lidt mere end bare snak om hvor travlt man har på værkstedet, fx at en mekaniker rent faktisk gør noget...
I betragtning af dine andre oplevelser med værkstedet vil jeg da ikke håbe du har betalt alt for store beløb for "veludført" arbejde.