Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 maj 2025, 11:19

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 15 feb 2012, 13:58 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Hvor du fra? Jeg har et par stykker af de dobblet relæer liggende du kan teste med... De skulle gerne virke.

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 feb 2012, 14:02 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Slavteren skrev:
er det med monopoint? de gamle monopoints ku godt blive ærgelige i dyssen, som regel var en hurtig rep lige at daske til den med en skruetrækker :) under alle omstændighedder er det meget nemt at hive indsugningsslangen af og se om dyssen spytter benz..


Skal man bare daske hver dyse en med skruetrækkeren? :)

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 feb 2012, 20:37 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
JerrilD skrev:
Hvor du fra? Jeg har et par stykker af de dobblet relæer liggende du kan teste med... De skulle gerne virke.


Hej :-)

Jeg bor i Esbjerg, så der er jo lige lidt mellem os.

Bilen er pt hos peugeot, da den gerne skulle være klar til mandag morgen.
De skal i første omgang kun lige lave en fejlsøgning, så må vi se hvad de finder frem til.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 feb 2012, 21:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
m power skrev:
JerrilD skrev:
Hvor du fra? Jeg har et par stykker af de dobblet relæer liggende du kan teste med... De skulle gerne virke.


Hej :-)

Jeg bor i Esbjerg, så der er jo lige lidt mellem os.

Bilen er pt hos peugeot, da den gerne skulle være klar til mandag morgen.
De skal i første omgang kun lige lave en fejlsøgning, så må vi se hvad de finder frem til.


Okay bare i orden :)

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 feb 2012, 12:56 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Nå så har peugeot kigget lidt på bilen, men det blev jeg så ikke ret meget klogere af.
De kunne dog fortælle at det ikke er startspærre der driller.
Testeren siger at der er fejl på begge tændspoler.
Deres svar var enten defekt tændspole/ECU/eller en eller flere defekte ledninger.
Men det er jo klart at testeren siger der er en defekt tændspole når der slet ikke er kl15 12V i stikket til tændspolen, men det havde de så ikke fundet ud af :roll: så er det jo godt man selv har konstateret det :wink:
Så bilen er nu hentet hjem igen, og jagten går nu på den manglende 12V til tændspolen.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 feb 2012, 13:14 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Indlæg: 353
Geografisk sted: fyn kerteminde
Hvis du vil have din mistanke om def relæer til livs, så plejer jeg at tage en stump ledning med 2 spadestik i enden og sætte dem i der hvor kl 30 og 87 er. Det virker altid :wink: kan jo være at spolen bliver trukket an men at der ikke løber strøm igennem aligevel. Tit set på vw i nogle årgange, kan jo være det er samme leverandør til peugoet :roll:
Et ledningsdiagram er mere værd end guld i dit tilfælde 8)

_________________
v/h Peter


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 feb 2012, 16:40 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 14:26
Indlæg: 310
Geografisk sted: Skævinge,nordsjælland
VAG mekaniker skrev:
Hvis du vil have din mistanke om def relæer til livs, så plejer jeg at tage en stump ledning med 2 spadestik i enden og sætte dem i der hvor kl 30 og 87 er. Det virker altid :wink: kan jo være at spolen bliver trukket an men at der ikke løber strøm igennem aligevel. Tit set på vw i nogle årgange, kan jo være det er samme leverandør til peugoet :roll:
Et ledningsdiagram er mere værd end guld i dit tilfælde 8)


problemet her er, at relæet er et "dobbelt relæ" med 8 kontakt sæt, hvor det end styre den ene side af det andet, men derfor kan du stadig godt luse ledningerne til tændspolen, du skal bare være sikker på at have det rigtige diagram, der er flere forskellige udgaver af relæet

_________________
Mvh Kenneth

Alt under 800Nm burde være 2 takt


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 feb 2012, 09:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
JerrilD skrev:
Slavteren skrev:
er det med monopoint? de gamle monopoints ku godt blive ærgelige i dyssen, som regel var en hurtig rep lige at daske til den med en skruetrækker :) under alle omstændighedder er det meget nemt at hive indsugningsslangen af og se om dyssen spytter benz..


Skal man bare daske hver dyse en med skruetrækkeren? :)


monopoint aka 1 dysse :wink:
og ja, er en fantastisk vejside reperation, i ekstreme tilfælde hvor man ingen skruetrækker har, kan andre forhånden stive objekter bruges :tooth:

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team