Peugeot 106 startproblem
Redaktør: Moderatorer
- JerrilD
- Mester Medlem
- Indlæg: 1354
- Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
- Geografisk sted: Fredericia C
Slavteren skrev:er det med monopoint? de gamle monopoints ku godt blive ærgelige i dyssen, som regel var en hurtig rep lige at daske til den med en skruetrækkerunder alle omstændighedder er det meget nemt at hive indsugningsslangen af og se om dyssen spytter benz..
Skal man bare daske hver dyse en med skruetrækkeren?
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
-
m power
- Mester Medlem
- Indlæg: 1248
- Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
JerrilD skrev:Hvor du fra? Jeg har et par stykker af de dobblet relæer liggende du kan teste med... De skulle gerne virke.
Hej
Jeg bor i Esbjerg, så der er jo lige lidt mellem os.
Bilen er pt hos peugeot, da den gerne skulle være klar til mandag morgen.
De skal i første omgang kun lige lave en fejlsøgning, så må vi se hvad de finder frem til.
- JerrilD
- Mester Medlem
- Indlæg: 1354
- Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
- Geografisk sted: Fredericia C
m power skrev:JerrilD skrev:Hvor du fra? Jeg har et par stykker af de dobblet relæer liggende du kan teste med... De skulle gerne virke.
Hej
Jeg bor i Esbjerg, så der er jo lige lidt mellem os.
Bilen er pt hos peugeot, da den gerne skulle være klar til mandag morgen.
De skal i første omgang kun lige lave en fejlsøgning, så må vi se hvad de finder frem til.
Okay bare i orden
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
-
m power
- Mester Medlem
- Indlæg: 1248
- Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Nå så har peugeot kigget lidt på bilen, men det blev jeg så ikke ret meget klogere af.
De kunne dog fortælle at det ikke er startspærre der driller.
Testeren siger at der er fejl på begge tændspoler.
Deres svar var enten defekt tændspole/ECU/eller en eller flere defekte ledninger.
Men det er jo klart at testeren siger der er en defekt tændspole når der slet ikke er kl15 12V i stikket til tændspolen, men det havde de så ikke fundet ud af
så er det jo godt man selv har konstateret det
Så bilen er nu hentet hjem igen, og jagten går nu på den manglende 12V til tændspolen.
De kunne dog fortælle at det ikke er startspærre der driller.
Testeren siger at der er fejl på begge tændspoler.
Deres svar var enten defekt tændspole/ECU/eller en eller flere defekte ledninger.
Men det er jo klart at testeren siger der er en defekt tændspole når der slet ikke er kl15 12V i stikket til tændspolen, men det havde de så ikke fundet ud af
Så bilen er nu hentet hjem igen, og jagten går nu på den manglende 12V til tændspolen.
-
VAG mekaniker
- Senior Medlem
- Indlæg: 353
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
- Geografisk sted: fyn kerteminde
Hvis du vil have din mistanke om def relæer til livs, så plejer jeg at tage en stump ledning med 2 spadestik i enden og sætte dem i der hvor kl 30 og 87 er. Det virker altid
kan jo være at spolen bliver trukket an men at der ikke løber strøm igennem aligevel. Tit set på vw i nogle årgange, kan jo være det er samme leverandør til peugoet
Et ledningsdiagram er mere værd end guld i dit tilfælde
Et ledningsdiagram er mere værd end guld i dit tilfælde
v/h Peter
-
zky
- Senior Medlem
- Indlæg: 310
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:26
- Geografisk sted: Skævinge,nordsjælland
- Kontakt:
VAG mekaniker skrev:Hvis du vil have din mistanke om def relæer til livs, så plejer jeg at tage en stump ledning med 2 spadestik i enden og sætte dem i der hvor kl 30 og 87 er. Det virker altidkan jo være at spolen bliver trukket an men at der ikke løber strøm igennem aligevel. Tit set på vw i nogle årgange, kan jo være det er samme leverandør til peugoet
![]()
Et ledningsdiagram er mere værd end guld i dit tilfælde
problemet her er, at relæet er et "dobbelt relæ" med 8 kontakt sæt, hvor det end styre den ene side af det andet, men derfor kan du stadig godt luse ledningerne til tændspolen, du skal bare være sikker på at have det rigtige diagram, der er flere forskellige udgaver af relæet
Mvh Kenneth
Alt under 800Nm burde være 2 takt
Alt under 800Nm burde være 2 takt
-
Slavteren
- Mester Medlem
- Indlæg: 1320
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
- Geografisk sted: Maribo
- Kontakt:
JerrilD skrev:Slavteren skrev:er det med monopoint? de gamle monopoints ku godt blive ærgelige i dyssen, som regel var en hurtig rep lige at daske til den med en skruetrækkerunder alle omstændighedder er det meget nemt at hive indsugningsslangen af og se om dyssen spytter benz..
Skal man bare daske hver dyse en med skruetrækkeren?
monopoint aka 1 dysse
og ja, er en fantastisk vejside reperation, i ekstreme tilfælde hvor man ingen skruetrækker har, kan andre forhånden stive objekter bruges