Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 15 maj 2025, 18:28

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Havneren skrev:
lqs skrev:
så må jeg hellere få HAVNEREN til at hjælpe mig! MVH. søren

HVA!!!! Hvad skal jeg NU blandes ind i???? :?:

Ja, det er jo lidt svært, det der med at åbne sine PM´er, når man er blevet gammel, her taler jeg af erfaring...
Hvad med om I to overvejede at søge hjælp i statsamtet??????

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: København
jeg ville ellers skyde på at motoren sætter sig, fordi den tilter maskinen så meget lodret at oliesnablen ikke fanger noget olie! og da den nok skal snurre omkring de 8.000 omdr. på det tidspunkt går der nok ikke alverdens tid inden lejerne ikke rigtigt gider mere!!

Titel:
Mester Medlem

HENRIK prøv at tænke dig godt om. hvis tændingen bliver cuttet ved lad os sige 7500 rpm hvordan mener du så den vil tage 8000? har ikke kigget så meget på filmen, men har aldrig set en bil slippe med begge baghjul. et ja, fordi hele bilen vrider, men ikke to! da der helt sikkert er spole på bagtøjet er der også stadig bid.(træk) noget andet sjovt er at kigge på manometret, det er ikke meget af tiden han har foden helt strakt og dermed ladetryk! ingen der har set RAHBEKs VILLYS?? den var fandeme vild. ikke kun på film, men også i virkeligheden her i DANMARK! MVH. søren

Titel:
Mester Medlem

NU har jeg kigget! det er HELT RIGTIGT at begge baghjul bliver løftet fri da bagenden af CAMAROEN rammer banen! tror stadig ikke at motoren drejer over, men hvem ved? det hele ser ret lav pris ud. MÅSKE DER SLET IKKE ER NOGEN RPM. BEGRÆNDSER!! men måske blot er gammel magnettænding?? MVH. søren

Titel:
Moderator

lqs skrev:
NU har jeg kigget! det er HELT RIGTIGT at begge baghjul bliver løftet fri da bagenden af CAMAROEN rammer banen! tror stadig ikke at motoren drejer over, men hvem ved? det hele ser ret lav pris ud. MÅSKE DER SLET IKKE ER NOGEN RPM. BEGRÆNDSER!! men måske blot er gammel magnettænding?? MVH. søren

Hvorvidt det er lavpris, skal jeg ikke kunne sige, men når man har en motor der har så relativt stor effekt, og baghjulene slipper helt, så kan man montere omdrejningsbegrænser lige så tosset man vil. Hvis man har rpm cut v. 8000, og man drejer 7900 når hjulene slipper, med WOT så når den såmen nok 9000 inden rpmcuttet får effekt.

Har hørt det ske med en turboladet MC der sprang kæden på feltet, og overdrejede motoren med ~2500rpm i nogle millisek. så det kan såmen godt lade sig gøre. Jeg gætter på at det er pga at motoren når at tænde nogle gange hvor belastningen pludseligt er væk, og accelerationen af krumptap+div. er så stor at et fuelcut/gnistcut ikke kan forhindre skidtet i at ryge en del højere op i omdrejninger, men det er selvf. en teori som kun et omfattende datalog på alle parametre kan afgøre.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Kim Frederiksen skrev:
jeg ville ellers skyde på at motoren sætter sig, fordi den tilter maskinen så meget lodret at oliesnablen ikke fanger noget olie! og da den nok skal snurre omkring de 8.000 omdr. på det tidspunkt går der nok ikke alverdens tid inden lejerne ikke rigtigt gider mere!!

Det er helt sikkert ikke mangel på olie for de kører tør sump og med lidt andre olie pumper end vi kender til så de har den olie de skal bruge ellers ville offroad motore ha samme problem da de ofte tager meget store stigninger

Titel:
Mester Medlem

hej HENRIK. det sker ikke HVIS tændingen bliver cuttet! men hvis den blot bliver stillet i 0 grader (top) så bliver den ved med at tage omdrejninger! min kammerat med den røde FORD SIERA lavede den fejl, det gik nu ikke så galt. har tit selv prøvet at lave log under lignende omstændigheder. der hvor omdrejnings begrænseren er sat til at cutte der cutter den. END OF STORY!! ikke mere tænding = ikke mere forbrænding= ikke FLERE rpm!!! MVH. søren PS. LAVPRIS? i denne sammenhæng måske lig med 300000kroner?!!!

Titel:
Moderator

lqs skrev:
hej HENRIK. det sker ikke HVIS tændingen bliver cuttet! men hvis den blot bliver stillet i 0 grader (top) så bliver den ved med at tage omdrejninger! min kammerat med den røde FORD SIERA lavede den fejl, det gik nu ikke så galt. har tit selv prøvet at lave log under lignende omstændigheder. der hvor omdrejnings begrænseren er sat til at cutte der cutter den. END OF STORY!! ikke mere tænding = ikke mere forbrænding= ikke FLERE rpm!!! MVH. søren PS. LAVPRIS? i denne sammenhæng måske lig med 300000kroner?!!!

Det er vi nu ikke helt enige om.
I det millisek. hvor motoren krydser rpmcut og tændingen afbryder der hænger begge hjul i luften, og motorens samlede effekt går kun til at overvinde egenfriktion, gearkassetab og hele systemets inerti. I det tændingen bliver cuttet bliver der jo stadigt udført arbejde til at acc. krumptappen, der er jo stadigt et par cyl. der ER tændt og står med max forbrændingstryk. Så motoren holder altså ikke op med at generere moment i samme sekund som tændingen cuttes, men først ~90 krumptapgrader senere, og med måske 1000hk under hjelmen, så er der måske 200 der rykker i krumptappen endnu, og det eneste sted de kan komme af med effekten er ved at øge omdrejningstallet på den roterende masse. Man kunne relativt nemt regne ud hvilken størrelsesorden denne rpm stigning ligger i, men jeg orker ikke nu.

Men, uanset hvad der går galt, så brækker motoren sig så splinterne står ud over det hele, og det samme sker af og til for andre, bla TopFuelere. Der er en tydelig sammenhæng mellem pludseligt hjulspin på 300m og motorhavarier, og jeg kan ikke tro at det er pga andet end for højt omdrejningstal i langt de fleste tilfælde.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

JO DET ER I SAMME SEKUND/ MILLISEKUND! der er ikke et par cylindre der samtidig har max forbrændingstryk, der er max en! det svarrer lidt til at VOLVOEN kører ned af bakke, den holder da også op med at vinde hastighed når vejen flader ud! nu blander du TOPFUEL ind i debatten. der skal man lige gøre sig klart den ofte kører som en DIESELMOTOR/GLØDETÆNDINGSMOTOR efter et par hundrede meter under fuld belastning! den kan oftes ikke standses uden at cutte FUEL! der er tit ikke elektroder tilbage på tændrør efter 400 meter, overhovedet ikke de er helt væk!!! enerti er nok nøgleordet i den her debat! MVH. søren PS. glem alt om fuelcut som rpm begrændser i forbindelse med seriøse benzin/metanol motorer!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ken@smallblockpower.com han ved hvad der skete...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time