Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 15 maj 2025, 13:12

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 20 nov 2003, 04:53 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 63
Geografisk sted: østjylland
tinasmartin

Den lamdasonde du har til at side helt oppe ved turboen,er det til at se luft/benzin blandningen fra kabinen.

Bjarne


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 nov 2003, 15:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
nej det er ikk en broadband model det er en alm. til styreboksen.....

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 nov 2003, 17:18 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
hvis ikke det er en wideband så bliver det godt nok svært! er du sikker?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 nov 2003, 20:33 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Hejsa...

Det er da noget skidt med din vogn :( .
Jeg lod lige mærke til på et af billederne, at det ser ud som om din turbo hælder ret meget. Man siger jo at olie tilløbet skal sidde så lodret op som muligt og max må hælde 30 grader. Jeg ved ikke om det kan have været med til din mølles død... Tvivler godt nok. Måske "lyver" billedet bare lidt.

Med hensyn til at den hakker og skyder i mannifolden... Er det ved maks belastning?
-Sådan en gammel motor må da være med knastkæde ikke? Er det taktet korrekt?
-Den kan vel ikke have brændt en ventil (kompresionstest)?
-Jeg tror du ville være bedst tjent med at undersøge motorens mekanmiske tilstand først.
-Nogle gange kan for meget benzin også være årsag til at man oplever rusketurer, dog er det fortrinsvis ved dellast områder og i små gear.

En anden ting... Du siger at mannifolden går ind i kasser og at turboen sidder på en kasse osv. :shock: !
Jeg sidder og prøver på at får det til at give mening... At jeg nok har misforstået din beskrivelse. For det lyder som en MEGET tåbelig måde at lave det på. Hvor er flowet henne i den konstruktion?
Jeg vil jo mene at hvis din mannifold bliver rød ved almindelig køresel... Så er der noget rivende galt - Enten flower udstødnings systemet ufatteligt dårligt (kan en turbo stoppe til :) ) eller også er den helt gal med motorstyringen/taktningen, så forbrændingen ikke er færdig inden udstødningsventilen åbner og forbrændingen der ved fortsætter ud til mannifolden. Dette kunne vel strænkt taget også have din turbo på samvittigheden?
Måske har dem der har programmeret den ind haft problemer med tændingsbanken og har prøvet at afhjælpe det med at flytte tændingen laaaangt frem... Alt for sen tænding vil resulterer i at forbrændingen netop fortsætter ud i mannifolden. Den energi som skulle have presset stemplet ned længere oppe vil blive spildt til varme i stedet...

Ved ikke om du kan bruge det til noget, men jeg har da hygget mig med at skrive det... 8)

V/h christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 nov 2003, 20:40 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
ATT: Havneren

der er ingen tvivl om det du skriver er korrekt men det er nok ikke det der er problemet her.....
for det første hakker den både kold og varm men det er kun mellem 2-3000omdrejninger og ikke andet
grunden til at man laver et system med kassen er ikke for at få flov som normalt men for at have tryk til turboen i bunden i stedet for, da det ikke er en japser maskine der kan tage en million omdrejninger kan man lave et sådan system istedet for men jeg har siddet og overvejet om den kasse kan være for lille han snakkede nået om at den var på 2,5L og så vidt jeg kan bruge regnemaskinen skulle den være på 4,44L på en 2,96L motor og dermed for meget tryk/modstand før turboen så det bliver en bremse istedet for et fortryk.....
det med vinklen på turboen har jeg ikke hørt om og da der er tryk på tror jeg ikke det har så meget at sige....
men hvis du lægger mærke til på V. inderskærm sidder der et ekstra olie filter før turboen og jeg tror det kan være dette der giver for meget modstand og for stort tryk tab.... og dermed riste turboen....
det med justering af motoren (taktning)tror jeg ikke det er for den køre fejl frit ellers........

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 nov 2003, 20:47 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
stik nu lige fingeren i jorden! den har jo kørt før, så det kan den komme til igen! jeg mener er kik på det der er ændret! MVH Søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 nov 2003, 20:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
ja det er jo lige det..... har taget gaspjældet af nu og der er ir på det ene ben til pot. meteret så det kunne være det hjalp så den kunne starte der var nemligt ingen gnist på dyret..... og ingen forbindelse med komputeren..... skrev bare: COM ERROR........

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 nov 2003, 20:54 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jul 2003, 15:53
Indlæg: 103
Geografisk sted: K.B.H
ved du om der er højtryks oliepumpe i ....
jeg har købt sådan en til min for at være sikker på at der er tryk nok den gir 2½-3 bar i tomgang og 5-6 bar fra 2000rpm og op ved varm motor .


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 nov 2003, 20:58 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jul 2003, 15:53
Indlæg: 103
Geografisk sted: K.B.H
og niko har jo også fået renoveret den turbo et par gange tror jeg .
og ham der har lavet det hele i tidernes morgen fik den aldrig til at funge stabilt og opgav . så måske det bedste var at lave en ny manifold


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 nov 2003, 20:59 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
ang, olietryk. hvad bruger du det høje tryk til? er det for at teste dine pakninger?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team