Hejsa...
Det er da noget skidt med din vogn

.
Jeg lod lige mærke til på et af billederne, at det ser ud som om din turbo hælder ret meget. Man siger jo at olie tilløbet skal sidde så lodret op som muligt og max må hælde 30 grader. Jeg ved ikke om det kan have været med til din mølles død... Tvivler godt nok. Måske "lyver" billedet bare lidt.
Med hensyn til at den hakker og skyder i mannifolden... Er det ved maks belastning?
-Sådan en gammel motor må da være med knastkæde ikke? Er det taktet korrekt?
-Den kan vel ikke have brændt en ventil (kompresionstest)?
-Jeg tror du ville være bedst tjent med at undersøge motorens mekanmiske tilstand først.
-Nogle gange kan for meget benzin også være årsag til at man oplever rusketurer, dog er det fortrinsvis ved dellast områder og i små gear.
En anden ting... Du siger at mannifolden går ind i kasser og at turboen sidder på en kasse osv.

!
Jeg sidder og prøver på at får det til at give mening... At jeg nok har misforstået din beskrivelse. For det lyder som en MEGET tåbelig måde at lave det på. Hvor er flowet henne i den konstruktion?
Jeg vil jo mene at hvis din mannifold bliver rød ved almindelig køresel... Så er der noget rivende galt - Enten flower udstødnings systemet ufatteligt dårligt (kan en turbo stoppe til

) eller også er den helt gal med motorstyringen/taktningen, så forbrændingen ikke er færdig inden udstødningsventilen åbner og forbrændingen der ved fortsætter ud til mannifolden. Dette kunne vel strænkt taget også have din turbo på samvittigheden?
Måske har dem der har programmeret den ind haft problemer med tændingsbanken og har prøvet at afhjælpe det med at flytte tændingen laaaangt frem... Alt for sen tænding vil resulterer i at forbrændingen netop fortsætter ud i mannifolden. Den energi som skulle have presset stemplet ned længere oppe vil blive spildt til varme i stedet...
Ved ikke om du kan bruge det til noget, men jeg har da hygget mig med at skrive det...
V/h christian