Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 14 maj 2025, 22:46

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 20 sep 2002, 23:27 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 49
Hvor meget skal man forvente en bil har af effekttab fra motor og ud til hjulene.

Jeg har fornylig fået min forhjulstrukne bil målt hos Turbochip A/S i Padborg, og udskriften viser en motoreffekt på 208 hk og 159 hk på hjulene.

Det lyder umiddelbart som en del for mig. Kan dette virkeligt være korrekt? Hvis ikke - hvad kan jeg så gøre ved dette?

Nogen forslag?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 sep 2002, 00:12 
prøv evt. at bruge en god olie samt ABCON i gearkassen, har set flere rullefeltsudskrifter på at det nedsætter friktionen en del.


Top
  
 
Indlæg: 21 sep 2002, 08:15 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 476
Geografisk sted: Brøndby Strand
15% er ikke unormalt, men du nærmer dig 25% og det lyder af meget. Kører du i en MAN lastbil så er det jo selvfølgelig ikke helt ved siden af ;-)

mvh Lasse

_________________
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 sep 2002, 09:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 171
Hvordan fik du målt hvad motor effekten var???
Kan det ikke kun gøres med motoren pillet ud af bilen??? Eller er det et teoretisk skøn fra Turbochip A/S side????


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 sep 2002, 15:05 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 49
Peter;

Jeg har fået en rullefeltsattest med hvor man kan se en kurve med motoreffekt, nm og motoreffekt på hjulene.

Jeg ved ikke hvordan de finder forskellen mellem hjul og motor. De satte et eller andet på ude i motorrummet, men hvad ved jeg ikke...

Jeg har spekuleret lidt på om dæktryk har noget at sige, og om jeg skal have en ny kobling i (Nej, bilen bliver ikke brugt til hjulspin). Jeg har ikke opfattelsen af at koblingen fedter.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 sep 2002, 20:13 
man måler effekten på hjulene når bilen accelerer på rullefeltet og når så bilen decellerer kobler man ud og måler modstanden fra dækket til koblingen og så: <alt> + <H> + <3>....vupti, så har man motoreffekten.
det er da nemt ikke?
Per


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team