Hvor meget skal man forvente en bil har af effekttab fra motor og ud til hjulene.
Jeg har fornylig fået min forhjulstrukne bil målt hos Turbochip A/S i Padborg, og udskriften viser en motoreffekt på 208 hk og 159 hk på hjulene.
Det lyder umiddelbart som en del for mig. Kan dette virkeligt være korrekt? Hvis ikke - hvad kan jeg så gøre ved dette?
Nogen forslag?
effekttab fra motor til hjul
Redaktør: Moderatorer
-
tcdj
Re: effekttab fra motor til hjul
prøv evt. at bruge en god olie samt ABCON i gearkassen, har set flere rullefeltsudskrifter på at det nedsætter friktionen en del.
- LasseW
- Senior Medlem
- Indlæg: 476
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Brøndby Strand
- Kontakt:
Re: effekttab fra motor til hjul
15% er ikke unormalt, men du nærmer dig 25% og det lyder af meget. Kører du i en MAN lastbil så er det jo selvfølgelig ikke helt ved siden af
mvh Lasse
mvh Lasse
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en
-
-Buggi-
- Medlem
- Indlæg: 171
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Re: effekttab fra motor til hjul
Hvordan fik du målt hvad motor effekten var???
Kan det ikke kun gøres med motoren pillet ud af bilen??? Eller er det et teoretisk skøn fra Turbochip A/S side????
Kan det ikke kun gøres med motoren pillet ud af bilen??? Eller er det et teoretisk skøn fra Turbochip A/S side????
-
2much
- Junior Medlem
- Indlæg: 49
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Re: effekttab fra motor til hjul
Peter;
Jeg har fået en rullefeltsattest med hvor man kan se en kurve med motoreffekt, nm og motoreffekt på hjulene.
Jeg ved ikke hvordan de finder forskellen mellem hjul og motor. De satte et eller andet på ude i motorrummet, men hvad ved jeg ikke...
Jeg har spekuleret lidt på om dæktryk har noget at sige, og om jeg skal have en ny kobling i (Nej, bilen bliver ikke brugt til hjulspin). Jeg har ikke opfattelsen af at koblingen fedter.
Jeg har fået en rullefeltsattest med hvor man kan se en kurve med motoreffekt, nm og motoreffekt på hjulene.
Jeg ved ikke hvordan de finder forskellen mellem hjul og motor. De satte et eller andet på ude i motorrummet, men hvad ved jeg ikke...
Jeg har spekuleret lidt på om dæktryk har noget at sige, og om jeg skal have en ny kobling i (Nej, bilen bliver ikke brugt til hjulspin). Jeg har ikke opfattelsen af at koblingen fedter.
-
Per
Re: effekttab fra motor til hjul
man måler effekten på hjulene når bilen accelerer på rullefeltet og når så bilen decellerer kobler man ud og måler modstanden fra dækket til koblingen og så: <alt> + <H> + <3>....vupti, så har man motoreffekten.
det er da nemt ikke?
Per
det er da nemt ikke?
Per