Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 19 jul 2025, 23:24

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 14 jun 2004, 20:41 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 343
Geografisk sted: Fyn Odense
jeg køre med en MF2 som styre 2 stk 346ml dysser og de skulle nok kunne give til ca 130 hk mere alså ca 120+130=250HK

men på rullefeldt var der ikke benzin nok når den kom op på 0,7
205HK :cry:

MEN den har før været der oppe og der var der benz nok?

og dysser ligger ude ved lange jørsen nu (og de virker som de skal)

nu er det at jeg tror, at den ene dysse ikke får noget sinal om at den skal åbne

nu er det jeg skal have lidt hjælp
hvordan tester jeg det :roll:

den køre med map-sensor
skal jeg sætte min cykelpumpe til og så lave et tryk til map-sensoren på ca 1 bar og så måle om der kommer sinal ud til selve stikkene ved dysserne :roll:

man må vel også kunne se om MF2 sender et sinal

håber at der er nogen der gider at hjælpe mig lidt

_________________
mvh chr.lunde
Ford SIERRA TURBO


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jun 2004, 20:46 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Hiv dyse ud og sæt t/stykke på ved mapsensor med lille hospital sprøjte.Prøv så at simulere tryk og se om dyser giver benzin.
Håber det kan hjælpe.
Det kan jo også være at benzin filter er stoppet eller pumpe er træt.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jun 2004, 21:10 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 343
Geografisk sted: Fyn Odense
pumpen er ny
og når den kan lave 205HK
så skal en af de 2 dysser virke
det vil jeg da mene......

_________________
mvh chr.lunde
Ford SIERRA TURBO


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jun 2004, 08:56 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hvorfor sætter du ikke bare en prøvelampe over hver dyse og ser om de begynder at gløde??

Så kan du da SE at de får signal.....

Hvis du mistænker dyserne, og du ER på feltet, så er der jo rimeligt nemt at hive stikket på den mistænkte dyse af og se om det er det samme....

Bensintryk! kan du holde bensintrykket konstant uden hele seancen??

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jun 2004, 09:21 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
Man kan jo også sætte de dysser der er ens ned i en flaske og se om de giver lige meget... sådan plejer min kammerat at teste dysserne, det dur sku fint :wink:

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jun 2004, 19:44 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 343
Geografisk sted: Fyn Odense
nu har jeg hentet min dysser igen og de virker som de skal.

nu vil jeg prøve at sætte dem til bilen men uden at montere dem i røret

så kan jeg jo se om der kommer benzin ud af dem.
og hvis der gør det så må det vel være et tegn på at de ikke giver nok benz

vil bare mene at ca 346mlx2 stk=692ML
må være mer end nok

_________________
mvh chr.lunde
Ford SIERRA TURBO


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jun 2004, 19:51 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 343
Geografisk sted: Fyn Odense
nu er de afprøvet og de virker :roll:
det vil sige at de IKKE giver nok

ELLER som jeg tror.kan det så være den måde de er monteret i et rør på
alså, at ikke alt benzinen bliver forstøvet men noget af det rammer vægen i røret og laver dråber

røret er lavet på samme måde som det under produkter

_________________
mvh chr.lunde
Ford SIERRA TURBO


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jun 2004, 17:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det kan være at du lider af en uheldig benzinfordeling til de enkelte cylindre, da din manifold er lavet til at flytte luft. Og ikke en kombination af luft/ benzin.
Løsningen på dette problem kan være at halvere dyse størrelsen og sætte en dyse for hver cyl.
Placeringen af dyserne på røret kommer helt an på lufthastigheden, og skal justeres.
Den optimale placering er i pleanummet rettet imod indsugnings kanalel, under forud sætning af at dysernes sprøjte billede passer, og lufthastigheden er stor nok.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team