hvordan tester man en MF2?????

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
chr.lunde
Senior Medlem
Indlæg: 343
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn Odense

hvordan tester man en MF2?????

#1 Indlæg af chr.lunde »

jeg køre med en MF2 som styre 2 stk 346ml dysser og de skulle nok kunne give til ca 130 hk mere alså ca 120+130=250HK

men på rullefeldt var der ikke benzin nok når den kom op på 0,7
205HK :cry:

MEN den har før været der oppe og der var der benz nok?

og dysser ligger ude ved lange jørsen nu (og de virker som de skal)

nu er det at jeg tror, at den ene dysse ikke får noget sinal om at den skal åbne

nu er det jeg skal have lidt hjælp
hvordan tester jeg det :roll:

den køre med map-sensor
skal jeg sætte min cykelpumpe til og så lave et tryk til map-sensoren på ca 1 bar og så måle om der kommer sinal ud til selve stikkene ved dysserne :roll:

man må vel også kunne se om MF2 sender et sinal

håber at der er nogen der gider at hjælpe mig lidt
mvh chr.lunde
Ford SIERRA TURBO
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#2 Indlæg af K-FINN »

Hiv dyse ud og sæt t/stykke på ved mapsensor med lille hospital sprøjte.Prøv så at simulere tryk og se om dyser giver benzin.
Håber det kan hjælpe.
Det kan jo også være at benzin filter er stoppet eller pumpe er træt.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
chr.lunde
Senior Medlem
Indlæg: 343
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn Odense

#3 Indlæg af chr.lunde »

pumpen er ny
og når den kan lave 205HK
så skal en af de 2 dysser virke
det vil jeg da mene......
mvh chr.lunde
Ford SIERRA TURBO
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#4 Indlæg af HenrikGM »

Hvorfor sætter du ikke bare en prøvelampe over hver dyse og ser om de begynder at gløde??

Så kan du da SE at de får signal.....

Hvis du mistænker dyserne, og du ER på feltet, så er der jo rimeligt nemt at hive stikket på den mistænkte dyse af og se om det er det samme....

Bensintryk! kan du holde bensintrykket konstant uden hele seancen??
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#5 Indlæg af Yugo Turbo »

Man kan jo også sætte de dysser der er ens ned i en flaske og se om de giver lige meget... sådan plejer min kammerat at teste dysserne, det dur sku fint :wink:
Brap brap brap...
Billede
chr.lunde
Senior Medlem
Indlæg: 343
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn Odense

#6 Indlæg af chr.lunde »

nu har jeg hentet min dysser igen og de virker som de skal.

nu vil jeg prøve at sætte dem til bilen men uden at montere dem i røret

så kan jeg jo se om der kommer benzin ud af dem.
og hvis der gør det så må det vel være et tegn på at de ikke giver nok benz

vil bare mene at ca 346mlx2 stk=692ML
må være mer end nok
mvh chr.lunde
Ford SIERRA TURBO
chr.lunde
Senior Medlem
Indlæg: 343
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn Odense

#7 Indlæg af chr.lunde »

nu er de afprøvet og de virker :roll:
det vil sige at de IKKE giver nok

ELLER som jeg tror.kan det så være den måde de er monteret i et rør på
alså, at ikke alt benzinen bliver forstøvet men noget af det rammer vægen i røret og laver dråber

røret er lavet på samme måde som det under produkter
mvh chr.lunde
Ford SIERRA TURBO
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#8 Indlæg af Morten VJ »

Det kan være at du lider af en uheldig benzinfordeling til de enkelte cylindre, da din manifold er lavet til at flytte luft. Og ikke en kombination af luft/ benzin.
Løsningen på dette problem kan være at halvere dyse størrelsen og sætte en dyse for hver cyl.
Placeringen af dyserne på røret kommer helt an på lufthastigheden, og skal justeres.
Den optimale placering er i pleanummet rettet imod indsugnings kanalel, under forud sætning af at dysernes sprøjte billede passer, og lufthastigheden er stor nok.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar