R19 16V skrev:
Det er nu smedede stempler lige som det er bananmanifold der sidder på sådan en standard. Hvis kryspindene sidder så meget lavere vil du sænke kompressionen til det den bør med turbo (8:1 ca). Så kan du jo prøve det i første omgang. Og så med tiden smide en 1,6 mm toppakning i og se hvor meget mere du kan skrue trykket op.
Prøver lige igen :Nej Gsi 16v stempler er ikke smedestempler de er trykstøbte, ikke det samme.
Har fået drejet af mine stempler til turbo oppe ved west speed og han sagde de ikke var så harde som smedede stempler men hårere end normale stempler at dreje i. og ja der er banan på sådan en Org men det har jo ikke noget med stemplerne at gøre som manden spørg til.
west tog ca 1000kr for Opels 2.0 16v Let stempler og de er meget stærkere end normale 16v stempler.
Ps. min fætter har en billig Ford Dohc blok med et defekt stempel som du kan prøve dig frem på hvis det var noget.