Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 20 jul 2025, 13:52

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

hvis du vil lave en seriøs turbomotor til din FORD bør du bruge den gamle OHC motor... US 2.3 motoren har længere slag og lidt anderledes topstykke. ang. XR4i bagtøj med spær....ja så er det da lige med at finde et! hvis du finder et, skal du nok regne med at starte med at reparere det....det er en sliddel....fra en 20år gammel bil! cossie stempler til ohc kan du få fra 1000kr stykket...dem og så oliepmpe/sprøjt så har du en af de motorer der er aller stærkest til trykladning! MVH. søren

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel: Stempler
Medlem

lqs skrev:
hvis du vil lave en seriøs turbomotor til din FORD bør du bruge den gamle OHC motor... US 2.3 motoren har længere slag og lidt anderledes topstykke. ang. XR4i bagtøj med spær....ja så er det da lige med at finde et! hvis du finder et, skal du nok regne med at starte med at reparere det....det er en sliddel....fra en 20år gammel bil! cossie stempler til ohc kan du få fra 1000kr stykket...dem og så oliepmpe/sprøjt så har du en af de motorer der er aller stærkest til trykladning! MVH. søren

Her får du stemplerne priser fra ca 150$ til din motor
http://www.esslingeracing.com

Titel:
Nyt Medlem

2fat2fly skrev:
møffe skrev:
Cossie skrev:
En Ford DOHC køre med Bore/Stoke på 86/86 samme som Calibra Turbo
så du burde kunne bruge dem.

Men det skulle ikke undre mig hvis du kunne bruge nogle fra Chevrolet Smallblock og sikkert også billigere end Opels :)

Hvis du ikke skal have det helt vilde ladetryk på den, så burde du kunne nøjes med de orginale stempler, Lasse har kørt 1.5 bar på sin gl. 2.0 OCH motor som var standard :)

en ohc køre ikke med samme komp som en dohc..

men hvis stemplerne fra en turbo passer i en dohc ja så må stemplerne fra en GSi 16V og også passe. for der skulle jo også være smedestempler i sådan en fætter. bare for at beholde standart komp....

Nej Gsi 16v stempler er ikke smedestempler de er trykstøbte ikke det samme.

Det er nu smedede stempler lige som det er bananmanifold der sidder på sådan en standard. Hvis kryspindene sidder så meget lavere vil du sænke kompressionen til det den bør med turbo (8:1 ca). Så kan du jo prøve det i første omgang. Og så med tiden smide en 1,6 mm toppakning i og se hvor meget mere du kan skrue trykket op.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fyn
R19 16V skrev:

Det er nu smedede stempler lige som det er bananmanifold der sidder på sådan en standard. Hvis kryspindene sidder så meget lavere vil du sænke kompressionen til det den bør med turbo (8:1 ca). Så kan du jo prøve det i første omgang. Og så med tiden smide en 1,6 mm toppakning i og se hvor meget mere du kan skrue trykket op.

Prøver lige igen :Nej Gsi 16v stempler er ikke smedestempler de er trykstøbte, ikke det samme.
Har fået drejet af mine stempler til turbo oppe ved west speed og han sagde de ikke var så harde som smedede stempler men hårere end normale stempler at dreje i. og ja der er banan på sådan en Org men det har jo ikke noget med stemplerne at gøre som manden spørg til.
west tog ca 1000kr for Opels 2.0 16v Let stempler og de er meget stærkere end normale 16v stempler.
Ps. min fætter har en billig Ford Dohc blok med et defekt stempel som du kan prøve dig frem på hvis det var noget.

Titel:
Nyt Medlem

OKay okay.. har bare fået af vide af flere Opel ejere der kører med C20XE motoren som alle siger det er smedede stempler den kører med. Mig bekendt er det jo også Lotus der står bag udviklingen af C20 motoren... men men men det er vidst mig der er gal på den.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: østfyn
R19 16V skrev:
OKay okay.. har bare fået af vide af flere Opel ejere der kører med C20XE motoren som alle siger det er smedede stempler den kører med. Mig bekendt er det jo også Lotus der står bag udviklingen af C20 motoren... men men men det er vidst mig der er gal på den.

Der er rigtig mange der tror at det er smedede stempler der sidder i en c20xe men som 2fat2fly skriver er det "kun" trykstøbte

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time