Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 24 maj 2025, 19:44

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2006, 15:46 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Havneren skrev:
Hvis man har ud-studsen siddende i bunden af tanken og pumpen siddende i en lille stump slange lige ud for studsen - Mon dog ikke man så har en acceptabel løsning? Tog man pumpen af slangen - Hvor meget ville flowet så være ud af studsen allene ved hjælp af tyngdekraften.
Nu mere benzin der er i tanken, nu bedre selvfølgelig.

Hvis man så er lidt smart og pladserer studsen bagerst i tanken vil man nok have de bedste forhold under acceleration.


Enig, det vil række til de fleste.

Kavitationsproblemet bliver større, jo større pumpen er. Da du ikke har en voldsom pumpe, så går det nok. Som altid vil et manometer på Fuelrailen sladre med det samme....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2006, 20:17 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Havneren skrev:
Hvis man har ud-studsen siddende i bunden af tanken og pumpen siddende i en lille stump slange lige ud for studsen - Mon dog ikke man så har en acceptabel løsning? Tog man pumpen af slangen - Hvor meget ville flowet så være ud af studsen allene ved hjælp af tyngdekraften.
Nu mere benzin der er i tanken, nu bedre selvfølgelig.

Hvis man så er lidt smart og pladserer studsen bagerst i tanken vil man nok have de bedste forhold under acceleration.


Så, Havner, nu kan du bare more dig.

Pumpeinfo:

Fuel Pump Technical Data
Part Number Flow Qty liters/hour (pressure) Inlet Connection Outlet Connection Length (mm) Diameter (mm) Max Power Cons (Amps) Electrical Connection (-/+)
0 580 254 023 168 (5 Bar) open base M10 x 1.0 169 60 10 M5/M6
0 580 254 040 102 (6.5 Bar) open base M10 x 1.0 169 60 11 M5/M6
0 580 254 044 200 (5 Bar) M18 x 1.5 M12 x 1.5 196 60 15.5 M5/M6
0 580 254 046 207 (3 Bar) M14 x 1.5 M12 x 1.5 (F) 169 60 10.5 M4/M5
0 580 254 053 175 (5 Bar) 12mm (3/8") M12 x 1.5 180 60 11.5 M4/M5
0 580 254 909 148 (5 Bar) 12mm (3/8") M12 x 1.5 180 60 10 M4/M5
0 580 254 910 130 (5 Bar) 15mm (1/2") M12 x 1.5 203 60 10 M4/M5
0 580 254 911 95 (4 Bar) 15mm (1/2") M12 x 1.5 199 52 5.2 M4/M5
0 580 254 975 165 (5 Bar) 15mm (1/2") M12 x 1.5 (F) 180 60 10 M4/M5
0 580 254 979 165 (5 Bar) M14 x 1.5 M12 x 1.5 (F) 168 60 10 M4/M5
0 580 254 984 165 (5 Bar) 12mm (3/8") M12 x 1.5 (F) 180 60 10 M4/M5
0 580 464 069 98 (4 Bar) 12mm (3/8") M12 x 1.5 186 60 7 M4/M5
0 580 464 070 130 (3 Bar) 12mm (3/8") 8 mm (5/16") 175 52 6.5 M4/M5
0 580 205 413 200 (8 Bar) M18 x 1.5 M12 x 1.5 196 60 15.5 M5/M6

Disse info er trukket i et bosch datablad.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2006, 20:36 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
den der ender på 200, ser ud til at have nogen af de samme evner, som 044 pumpen. voldsomme sager! to af dem, så er der ikke mange benzinbiler der ikke er dækket ind.... MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2006, 21:06 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
lqs skrev:
den der ender på 200, ser ud til at have nogen af de samme evner, som 044 pumpen. voldsomme sager! to af dem, så er der ikke mange benzinbiler der ikke er dækket ind.... MVH. søren


Den sidste i rækken må bestemt være tiltænkt noget turboladet K-jet grej. 200liter ´v.8bar er meget voldsomt. Det er strømtrækket også!

Jeg kan ikke spore hvilken bil den kommer fra, desværre.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2006, 21:16 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Super Henrik. Der kom da lidt data på bordet...

Se nu her:

http://www.bosch-motorsport.de/de/aktua ... FP-200.pdf

Ud fra dette tænker jeg -
Mon ikke 044 og 413 pumpen er "næsten" den samme og kun til motorsports brug?

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2006, 21:19 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Hehehe

0 580 254 910 130 (5 Bar) 15mm (1/2") M12 x 1.5 203 60 10 M4/M5

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2006, 21:24 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Havneren skrev:
Super Henrik. Der kom da lidt data på bordet...

Se nu her:

http://www.bosch-motorsport.de/de/aktua ... FP-200.pdf

Ud fra dette tænker jeg -
Mon ikke 044 og 413 pumpen er "næsten" den samme og kun til motorsports brug?


Sikkert. Læg mærke til at du skal kunne trække +13A ude ved tanken, OG samtidigt holde 13,5volt over pumpens klemmer. Det er ikke nogen helt lille opgave at få strøm nok derhen. Det kræver egentligt temmeligt meget kvadrat, og gode forbindelser at komme derud uden at tabe 1 volt eller 2 med over 13A i strømtræk.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2006, 21:53 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
En 2,5 kvadrat mm ledning burde kunne gøre det.
da den ifølge mine beregninger har et spændings fald på omkring 0,2 volt ved 2 meter.

De dårlige forbindelser er selvforskyldt, Men et vist tab bør beregnes i div ræler sikringer, og forbindelser.



MVh

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2006, 21:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Har set det... Ja... Det gør det.

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2006, 22:06 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Morten VJ skrev:
En 2,5 kvadrat mm ledning burde kunne gøre det.
da den ifølge mine beregninger har et spændings fald på omkring 0,2 volt ved 2 meter.

De dårlige forbindelser er selvforskyldt, Men et vist tab bør beregnes i div ræler sikringer, og forbindelser.



MVh

Morten


Well, der er vist lidt mere end 2mter fra batteriet til pumpen, men lad det ligge. Lidt hurtigt lommeregnergymnastik, og spændingsfaldet er i retningen af 0,8volt inden det hele er med, dertil kommer relætab, og stikforbindelser. Jeg ville gå efter 4kvadrat, og vælge et relæ større end normalt, feks 80A.

Ingen grund til at finde en pumpe der kan leverer 165liter/5bar v. 13,5volt og så kun levere 11,8volt til pumpen, så er fidusen lidt væk...

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team