Mangler inline fuelpump...

Genbrug af stumper

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#21 Indlæg af HenrikGM »

Havneren skrev:Hvis man har ud-studsen siddende i bunden af tanken og pumpen siddende i en lille stump slange lige ud for studsen - Mon dog ikke man så har en acceptabel løsning? Tog man pumpen af slangen - Hvor meget ville flowet så være ud af studsen allene ved hjælp af tyngdekraften.
Nu mere benzin der er i tanken, nu bedre selvfølgelig.

Hvis man så er lidt smart og pladserer studsen bagerst i tanken vil man nok have de bedste forhold under acceleration.


Enig, det vil række til de fleste.

Kavitationsproblemet bliver større, jo større pumpen er. Da du ikke har en voldsom pumpe, så går det nok. Som altid vil et manometer på Fuelrailen sladre med det samme....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#22 Indlæg af HenrikGM »

Havneren skrev:Hvis man har ud-studsen siddende i bunden af tanken og pumpen siddende i en lille stump slange lige ud for studsen - Mon dog ikke man så har en acceptabel løsning? Tog man pumpen af slangen - Hvor meget ville flowet så være ud af studsen allene ved hjælp af tyngdekraften.
Nu mere benzin der er i tanken, nu bedre selvfølgelig.

Hvis man så er lidt smart og pladserer studsen bagerst i tanken vil man nok have de bedste forhold under acceleration.


Så, Havner, nu kan du bare more dig.

Pumpeinfo:

Fuel Pump Technical Data
Part Number Flow Qty liters/hour (pressure) Inlet Connection Outlet Connection Length (mm) Diameter (mm) Max Power Cons (Amps) Electrical Connection (-/+)
0 580 254 023 168 (5 Bar) open base M10 x 1.0 169 60 10 M5/M6
0 580 254 040 102 (6.5 Bar) open base M10 x 1.0 169 60 11 M5/M6
0 580 254 044 200 (5 Bar) M18 x 1.5 M12 x 1.5 196 60 15.5 M5/M6
0 580 254 046 207 (3 Bar) M14 x 1.5 M12 x 1.5 (F) 169 60 10.5 M4/M5
0 580 254 053 175 (5 Bar) 12mm (3/8") M12 x 1.5 180 60 11.5 M4/M5
0 580 254 909 148 (5 Bar) 12mm (3/8") M12 x 1.5 180 60 10 M4/M5
0 580 254 910 130 (5 Bar) 15mm (1/2") M12 x 1.5 203 60 10 M4/M5
0 580 254 911 95 (4 Bar) 15mm (1/2") M12 x 1.5 199 52 5.2 M4/M5
0 580 254 975 165 (5 Bar) 15mm (1/2") M12 x 1.5 (F) 180 60 10 M4/M5
0 580 254 979 165 (5 Bar) M14 x 1.5 M12 x 1.5 (F) 168 60 10 M4/M5
0 580 254 984 165 (5 Bar) 12mm (3/8") M12 x 1.5 (F) 180 60 10 M4/M5
0 580 464 069 98 (4 Bar) 12mm (3/8") M12 x 1.5 186 60 7 M4/M5
0 580 464 070 130 (3 Bar) 12mm (3/8") 8 mm (5/16") 175 52 6.5 M4/M5
0 580 205 413 200 (8 Bar) M18 x 1.5 M12 x 1.5 196 60 15.5 M5/M6

Disse info er trukket i et bosch datablad.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#23 Indlæg af lqs »

den der ender på 200, ser ud til at have nogen af de samme evner, som 044 pumpen. voldsomme sager! to af dem, så er der ikke mange benzinbiler der ikke er dækket ind.... MVH. søren
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#24 Indlæg af HenrikGM »

lqs skrev:den der ender på 200, ser ud til at have nogen af de samme evner, som 044 pumpen. voldsomme sager! to af dem, så er der ikke mange benzinbiler der ikke er dækket ind.... MVH. søren


Den sidste i rækken må bestemt være tiltænkt noget turboladet K-jet grej. 200liter ´v.8bar er meget voldsomt. Det er strømtrækket også!

Jeg kan ikke spore hvilken bil den kommer fra, desværre.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#25 Indlæg af Havneren »

Super Henrik. Der kom da lidt data på bordet...

Se nu her:

http://www.bosch-motorsport.de/de/aktua ... FP-200.pdf

Ud fra dette tænker jeg -
Mon ikke 044 og 413 pumpen er "næsten" den samme og kun til motorsports brug?
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#26 Indlæg af Havneren »

Hehehe

0 580 254 910 130 (5 Bar) 15mm (1/2") M12 x 1.5 203 60 10 M4/M5
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#27 Indlæg af HenrikGM »

Havneren skrev:Super Henrik. Der kom da lidt data på bordet...

Se nu her:

http://www.bosch-motorsport.de/de/aktua ... FP-200.pdf

Ud fra dette tænker jeg -
Mon ikke 044 og 413 pumpen er "næsten" den samme og kun til motorsports brug?


Sikkert. Læg mærke til at du skal kunne trække +13A ude ved tanken, OG samtidigt holde 13,5volt over pumpens klemmer. Det er ikke nogen helt lille opgave at få strøm nok derhen. Det kræver egentligt temmeligt meget kvadrat, og gode forbindelser at komme derud uden at tabe 1 volt eller 2 med over 13A i strømtræk.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#28 Indlæg af Morten VJ »

En 2,5 kvadrat mm ledning burde kunne gøre det.
da den ifølge mine beregninger har et spændings fald på omkring 0,2 volt ved 2 meter.

De dårlige forbindelser er selvforskyldt, Men et vist tab bør beregnes i div ræler sikringer, og forbindelser.



MVh

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#29 Indlæg af Havneren »

Har set det... Ja... Det gør det.
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#30 Indlæg af HenrikGM »

Morten VJ skrev:En 2,5 kvadrat mm ledning burde kunne gøre det.
da den ifølge mine beregninger har et spændings fald på omkring 0,2 volt ved 2 meter.

De dårlige forbindelser er selvforskyldt, Men et vist tab bør beregnes i div ræler sikringer, og forbindelser.



MVh

Morten


Well, der er vist lidt mere end 2mter fra batteriet til pumpen, men lad det ligge. Lidt hurtigt lommeregnergymnastik, og spændingsfaldet er i retningen af 0,8volt inden det hele er med, dertil kommer relætab, og stikforbindelser. Jeg ville gå efter 4kvadrat, og vælge et relæ større end normalt, feks 80A.

Ingen grund til at finde en pumpe der kan leverer 165liter/5bar v. 13,5volt og så kun levere 11,8volt til pumpen, så er fidusen lidt væk...
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar